نسخه چاپی

راهكار زمستانه برای مقابله با مگس سفید

رئیس كمیته محیط زیست شورای شهر تهران بر لزوم سمپاشی زمستانه برای مهار رشد مگس‌های سفید تأكید كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران بر لزوم سمپاشی زمستانه برای مهار رشد مگس‌های سفید تأکید کرد.

محمد حقانی در مورد وضعیت مگس‌های سفید با بیان اینکه به راحتی می توان رشد مگس های سفید را کنترل کرد، گفت: نگاهی گذرا به بیولوژیک و شیوه زندگی این آفت نشان می‌دهد که مبارزه با مگس‌های سفید با سم پاشی به موقع بسیار آسان خواهد بود.

وی با بیان اینکه سم پاشی زمستانه و همچنین سمپاشی مجدد در فصل بهار می تواند در مهار رشد مگس‌های سفید موثر باشد، تصریح کرد: درختان و درختچه های شهر هرساله در فصل بهار سمپاشی می شوند اما براساس بررسی های انجام شده لازم است تا سم پاشی زمستانه درختان نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر استفاده از سموم ارگانیک و بی خطر گفت: لاروهای مگس های سفید همیشه روی شاخه ها می مانند و باید با سمپاشی زمستانه درختان نسبت توقف رشدآنها اقدام شود تا با گرم شدن هوا رشدشان سریع نشود و شاهد افزایش چشم گیر آنها در معابر نباشیم.

چندسالی است که مگس های سفید یا همان عسلک و سفید بالک ها مهمان پایتخت شده‌اند و با اینکه با اقدامات زیادی در راستای مهار این مگس ها انجام شده است اما همچنان با گرم شدن هوا دوباره عرصه را بر مردم تنگ می‌کنند.

۱۳۹۵/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...