نسخه چاپی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریكا فردا رسمی می شود

اعضای الكترال كالج (هیئت گزینش گران) آمریكا فردا دوشنبه رای اصلی خود را برای انتخاب رئیس جمهوری منتخب این كشور به صندوق می اندازند.

به گزارش نما به نقل از مهر، فردا دوشنبه در سراسر آمریکا اعضای الکترال کالج رای خود را در مورد گزینه مورد نظر برای تصدی پست ریاست جمهوری به صندوق می اندازند و به این ترتیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شکل رسمی به خود می گیرد.

ترامپ در حال حاضر بر اساس ایالت‌هایی که در آنها پیروز شده، بر روی کاغذ بین ۳۰۲ تا ۳۰۶ رای الکترال دارد و اگر اعضای کالج انتخاباتی فردا طبق عرف رایج رای دهند، او با وجود کسب آرای مردمی کمتر نسبت به کلینتون، رسما رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد شد.

در حال حاضر ۵۳۸ نماینده در کالج انتخاباتی حضور دارند که همه آنها فردا دوشنبه به دونالد ترامپ یا هیلاری کلینتون رای می دهند. الزامی وجود ندارد که این افراد بر اساس آرای مردمی ایالت خود تصمیم گیری کنند. تنها در ۲۹ ایالت الزام قانونی برای رای دادن به نامزد پیروز در آن ایالت‌ها وجود دارد و در مابقی ایالت ها اعضای کالج انتخاباتی اگر بخواهند می توانند هر کسی را صرفنظر از اینکه در انتخابات حضور داشته است یا خیر به ریاست جمهوری آمریکا برگزینند.

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا برای پنجمین بار در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نتیجه آرای الکترال با آرای مردمی متفاوت بود. با وجود اینکه هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در آرای مردمی حدود سه میلیون رای بیش از دونالد ترامپ به دست آورد، به خاطر تعداد کمتر آرای الکترال نتوانست در انتخابات ۸ نوامبر پیروز شود.

۱۳۹۵/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...