نسخه چاپی

استقرار 5 یگان نیروی زمینی ارتش در كویر

فرمانده نیروی زمینی ارتش از استقرار 5 یگان این نیرو در كویر خبر داد و گفت: اگر دشمن بخواهد از شرق و جنوب شرق كشور و شمال سواحل مكران تهدیدی را علیه ما ایجاد كند با آمایش سرزمینی در این مناطق شرایط را بر دشمن تحمیل می‌كنیم و آن‌ها را از پای در می‌آوردیم.

به گزارش نما به نقل از میزان، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین رونمایی از طرح ملی آمایش دفاعی - امنیتی کویر و بیابان با رویکرد استقرار جمعیت اظهار داشت: کویر از نگاهی هم تهدید و هم فرصت است. در واقع برای کسانی که نتوانند از موهبت کویر استفاده کنند، یک تهدید محسوب می‌شود و شاید هم این تهدید بالقوه باشد که امکان تبدیل به فعل شدن را هم دارد مانند آمریکایی‌ها که در اوایل انقلاب برای آزادسازی گروگان‌هایشان از منطق کویری کشورمان استفاده کردند.

وی افزود: از این رو نیروی زمینی ارتش نگاه فرصت طلبانه‌ای به کویر دارد، برای اینکه در جنگ احتمالی آینده صحنه نبرد را بتوانیم به دشمن تحمیل کنیم و با یک آمایش سرزمینی مناسب هم به تهدیدات پاسخ دهیم و هم در پایداری امنیت نقش داشته باشیم.

امیر حیدری گفت: بنابراین دیگر از کویر نمی‌ترسیم و کویر برای ما تهدید نیست زیرا توانستیم به این قدرت و اقتدار برسیم که اگر دشمن بخواهد از شرق و جنوب شرق کشور و شمال سواحل مکران تهدیدی را علیه ما ایجاد کند با آمایش سرزمینی در این مناطق شرایط را بر دشمن تحمیل می‌کنیم و آن‌ها را از پای در می‌آوریم.

فرمانده نزاجا خاطرنشان کرد: در این آمایش جدید 5 یگان را در منطقه استقرار می‌دهیم، البته این امر بعد از ارائه آموزش‌های لازم و فراهم شدن ملزومات آن میسر می‌شود. پس باید گفت اگر زمانی کویر برای کشور تهدید محسوب می‌شد، امروز برای نیروی زمینی ارتش کویر به یک فرصت تبدیل شده است.

۱۳۹۵/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...