نسخه چاپی

اختصاصی نما:

پروژه شریك گزینی دولتی ها برای شكست برجام / دستاوردی كه به یك خسارت محض برای كشور تبدیل شد

عکس خبري -پروژه شريک گزيني دولتي ها براي شکست برجام / دستاوردي که به يک خسارت محض براي کشور تبديل شد

وتو نكردن قانون تمدید داماتو از سوی اوباما بار دیگر نشان داد كه پاشنه درب دولت امریكا در روابط با ایران فقط بر نقض عهد می گردد.

میثم پور اعظم- به گزارش نما ، این روزها می بینیم که با خودداری باراک اوباما در وتو قانون تمدید تحریم های ایران، موسوم به ” ISA” تنها دلیلی هم که می توانست اندک خوشبینی عده ای ساده انگار را به دولت امریکا و دولتمردان آن کشور توجیه کند بر باد رفت.
واقعیت آن است که برجام گرچه در نگاه اول سندی ایده آل را می نمایاند که در یک بده بستان منطقی توان هسته ای ما در مقابل لغو برخی تحریم ها محدود می کرد، اما خوشبینی های بیش از حد دولت به آن ور میزی ها، نه تنها یک معامله درست را رقم نزد، بلکه این معاهده به یک خسارت محض برای کشور تبدیل شد. به عبارت دیگر برجام رامی توان یک کلاه گشاد سیاسی بر سر دولتی دانست که خود را نماد تدبیر و امید عنوان می کرد.

دستاورد مهم برجام برای ملت ما ، اثبات مجدد و البته این بار بی چون و چرابر بی اعتمادی نظام اسلامی به ایالات متحده بودو این اتفاق به ویژه معطوف کسانی است که با دیدن تمام بدعهدی های امریکای در طول 37 سال پس از پیروزی انقلاب باز هم سخن از کنار آمدن با امریکا به میان می آوردند.
در شرایطی که ایران تمام تعهدات خود را یک جا انجام داد، امریکا و هم پیمانانش در صحنه عمل بر هیچ کدام از وظایف خود در برجام جامه عمل نپوشاندند. اکنون نیز شاهدیم رییس جمهور امریکا که به صراحت پس از امضای توافق نامه هسته ای اعلام کرده بود هرگونه مصوبه کنگره این کشور که برجام را به خطر بی اندازد وتو خواهد کرد، با وقاهت هرچه تمام زیر حرفی زد که خودش مدعی آن بود.
با این حال نباید از یک نکته ظریف غافل شد و آن اینکه در میان برخی سیاسیون که خط فکری آنها در دولت نیز جاری به نظر می رسد، نوعی خوش باوری غیر منطقی به امریکا وجود دارد. این مسئله خسارتی به واقع سنگین تر از بد عهدی های امریکا و هم پیمانانش در برجام و یا هر موضوع مشابه مانند آناست.
در همین باره بهرام بیرانوند، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به نما گقت:" به نظر می رسد متاسفانه در تعدادی از مدیران وادادگی نسبت به آمریکاوجود دارد. کاش آنان حداقل از سنای آمریکا که علیه ایران متحد عمل کردند، به عنوان الگو قرار می دادند."
وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها اگر بتوانند قدمی را علیه ما بردارند در برداشتن آن تردید نخواهند کرد، تاکید کرد: "این تردیدهایی که در داخل وجود دارد از آن آدمهای ساده لوحی است که به نظر مورد پروژه نفوذ واقع و یا به شدت آلوده دنیا شدند و از قدرت ملت و توکل به خدا غافل هستند."
اما نکته قابل تاملی که این نماینده مجلس به آن اشاره کرد؛ پروژه شریک گزینی دولتی ها برای شکست برجام بود.
بیرانوند در این باره تصریح کرد:" آقایان الان که می بینند پای چراغ تاریک است ونتایج و دروغهایی نجومی را که درباره برجام گفته بودند محقق نشده، به دنبال شریک و مقصری برای این باخت می گردند. آقایان با چشم باز رفتند و ما معتقدیم چشمانشان با وجود اینکه دروغهای غرب را می شنید باور کرد. از این رو در حال حاضر نباید گله کنند و تنها باید حسرت ساده لوحی خودشان را بخورند."
اکنون به راحتی می توان فهمید امریکایی ها در قبال ملت ایران و همه ملت هایی که حتی اندکی در مسیر مخالف راهبردهای شیطانی اش حرکت می کنند تنها به یک موضوع پایبند است و آن عدم پایبندی بر پیمان است.
آنچه که در مسیر مقاومت برای ما و تمامی ملت ها راه گشا می نماید؛ اول شناخت و اطمینان نکردن به شیطان بزرگ و دوم توجه به استعدادهای درونی و بهره گیری از ظرفیت های داخلی به جای دل خوشی به غربی هاست.

۱۳۹۵/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...