نسخه چاپی

نشست فوق العاده وزرای خارجه عرب درباره حلب

شورای اتحادیه عرب قرار است فردا شب به منظور بررسی اوضاع سوریه درباره شهر حلب در سطح وزرای خارجه تشكیل جلسه دهد.

به گزارش نما به نقل از العالم، شورای اتحادیه عرب بنا به درخواست کویت عصر فردا (دوشنبه) در مقر این اتحادیه واقع در قاهره تشکیل جلسه می‌دهد و به بررسی اوضاع سوریه به خصوص وضعیت شهر حلب خواهد پرداخت.

یک منبع دیپلماتیک عربی در این باره گفت که پس از مشورت بین کویت، دبیرخانه اتحادیه عرب و تونس مقرر شد که نشست شورای اتحادیه عرب ساعت 6 عصر فردا برگزار شود.

بنا بر گزارش پایگاه الیوم السابع، شرکت کنندگان در این نشست، اوضاع کنونی سوریه و پیامدهای خطرناک درگیری مسلحانه در حلب بر اوضاع انسانی و ساکنان این شهر را مورد بررسی قرار خواهند داد.

روز پنج شنبه گذشته نیز همزمان با پیشروی های ارتش و موفقیت عملیات های نظامی آن و آزادسازی شهرهای سوریه، اتحادیه عرب نشستی را برگزار کرد و طی آن عملیات های نظامی سوریه در حلب را محکوم کرد و در پایان نشست از جامعه جهانی خواست تا مسئولان نظام سوریه را برای حمایت از گروه های تروریستی به بهانه امدادرسانی به غیرنظامیان در حلب تحت فشار قرار دهد.

هیئت لبنانی در این نشست در راستای بی طرفی و عدم مداخله در امور داخلی کشورها، با این قطعنامه و محکومیت عملیات های نظامی ارتش سوریه و متحدان آن مخالفت کرد.

۱۳۹۵/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...