نسخه چاپی

ادامه نارضایتی ها در ونزوئلا

ادامه ناآرامی ها در ونزوئلا دولت را به عقب نشینی از تصمیم خود مبنی بر ابطال اسكناسهای ۱۰۰ بولیواری (رایج ترین آن در چرخه اقتصاد كشور) در موعد مقرر (۲۰ دسامبر) واداشت. به این ترتیب این اسكناسها تا دوم ژانویه یعنی ۱۴ روز دیگر معتبر خواهد بود.

به گزارش نما ، عصرایران به نقل از یورونیوز نوشت: نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا بر آن است تا با از دور خارج کردن اسکناس های ۵۰ و ۱۰۰ بولیواری، اسکناس های ۵۰۰ و در پی آن اسکناس های ۱۰۰۰ تا ۲۰ هزار بولیواری را وارد چرخه اقتصاد کند. اما کمبود اسکناس های جایگزین موجب تشکیل صف های طولانی در برابر بانکها شده و خشم عمومی را به همراه داشته است.

این درحالی است که نیکلاس مادورو مافیای بین المللی را مسبب وضع کنونی خوانده و از همین رو اقدام به بستن مرزها کرده است. او در این ارتباط گفت: «بسته شدن مرزهای مشترک با برزیل و کلمبیا را تا دوم ژانویه تمدید و مجموعه تدابیر امنیتی مرتبط را تقویت می کنیم. برای خانواده ها گذرگاهی ویژه در مرزها تخصیص می دهیم.»

کاهش شدید ارزش واحد پولی ونزوئلا، تورم افسارگسیخته و کمبود مواد غذایی این کشور را از ماه ها قبل دچار بحران عمیق اقتصادی کرده و موج گسترده ای از نارضایتی ها را برانگیخته است.

۱۳۹۵/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...