نسخه چاپی

جزییاتی از پرونده متهمان مدعی گنج فاروق

به گزارش نما - «خبرچنوب» نوشت: جزئیات جدیدی از پرونده دو متهم ادعای دروغین کشف گنج در فاروق فاش شد.

از اواسط آذرماه دو ویدئوی کوتاه از آنچه گفته می‌شد گنج فاروق در استان فارس و در نزدیکی تخت جمشید است در فضای مجازی دست به دست شد.

در يكي از اين ويدئوها تمامي اشياي تاريخي نمايش داده شده متعلق به تمدن مصر باستان و مشتمل بر تابوت يك موميايي، رب النوع هاي مصر باستان، مجسمههايي از اعضاي خانواده موميايي و ظروف و اشياي زرين و ارزشمند نمايش داده مي‌شد و اصرار زيادي بود كه اين اشيا را متعلق به شهر فاروق در استان فارس معرفي كنند.

درحالي‌كه مشخص بود كه تمامي اين اشيا متعلق به تمدن مصر باستان است. يكي، دو روز بعد البته خبرهايي نيز دست به دست شد كه اين اشيا را متعلق به محوطه‌اي در كشور تركيه معرفي كردند.

انتشار این دو کلیپ در فضای مجازی شایعاتی را به وجود آورد. در حالی که تمامی مسئولان اعلام کردند که این موضوع کذب است اما همچنان کشف این گنج نقل مجالس بود. یك روز پس از اين تكذيبيه تصوير ديگري در فضاي مجازي منتشر شد كه در آن در تاريكي مطلق و با نور چراغ قوه به تصويربرداري با گوشي موبايل از يك كتيبه زرين به خط ميخي، مجسمه زرينگوزن، سرديس هخامنشي كه ريش‌هاي آن با سنگ‌هاي نيمه قيمتي تزيين شده بود و ظروف زرين، اقدام شده بود.

تصويربردار حتي در اقدامي جالب يك اسكناس 2هزار توماني و يك اسكناس 500توماني را نيز در كنار تصويرهاي خود نشان داد تا به زعم خود در تصويري كه براي شبكه‌هاي اجتماعي ارسال مي‌كند مشخص كند اين اشيا متعلق به ايران هستند يا آنكه بخواهد بگويد اشيا مربوط به 2500سال پيش هستند.

اين فيلم نزديك به 7دقيقه‌اي اما بدون صوت و تنها با دو سرفه تصويربردار به پايان مي‌رسد.

تا اینکه ماموران پلیس فارس به دستور مقام قضایی ماموریت یافتند که هرچه سریع تر شایعه پراکنان را دستگیر کنند.

در ادامه ماموران دو متهم 55 ساله و 37 ساله را دستگیر کردند. این دو متهم ساکن روستاهای اطراف روستای فاروق و شهرستان مرودشت بودند. متهمان که شغل اصلی آنان کارگری ساختمان است پس از بازجویی‌های اولیه مشخص شد كه به لحاظ روانی با مشکل مواجه هستند. با توجه به حساسیت موضوع پرونده ای در این خصوص در دادسرای شهرستان مرودشت تشکیل شد.

این دو متهم هم اکنون به اتهام نشر اکاذیب در بازداشت بسر می برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

۱۳۹۵/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...