نسخه چاپی

محكومیت قاچاقچی یك میلیون و ۹۰۰هزار دلار

متهمان پرونده قاچاق یك میلیون و ۹۰۰ هزار دلاری در همدان از سوی تعزیرات حكومتی محكوم شدند. همچنین شعبه مربوطه ۸ مظنون پرونده را تبرئه كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، در ششمین روز شهریورماه سال جاری ماموران انتظامی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان در حین گشت زنی خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو سواری پژو که سرنشینان آن یک زن و مرد بودند، مشکوک شدند و پس از بازرسی مقدار یک میلیون و 900 هزار دلار ارز به ارزش 66 میلیارد و 120 میلیون ریال جاسازی شده در کپسول cng این خودرو به ظن قاچاق کشف و ضبط شد.

این پرونده اول آذرماه سال جاری به شعبه گلوگاهی شهید زارعی اداره کل تعزیرات حکومتی همدان ارجاع شد و در این رابطه 10 نفر احضار و پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که با توجه به پیچیدگی پرونده و با کمک سربازان گمنام امام زمان (عج)، احکام قاچاقچیان صادر شد.

در حکم صادره از سوی رئیس شعبه فوق، آقای م.ز به عنوان مالک ارز مکشوفه به پرداخت 132 میلیارد و 240 میلیون ریال جزای نقدی و 5 سال ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازارت تکمیلی محکوم شد.

همچنین آقای س.ر برای حمل یک میلیون و 900 هزار دلار ارز قاچاق، به پرداخت 66 میلیارد و 120 میلیون ریال معادل یک برابر ارزش ارز مکشوفه محکوم شد اما با توجه به همکاری او برای معرفی مالک محموله، برابر قانون مشمول 20 میلیارد ریال تخفیف نقدی شد.

همچنین حکم به پرداخت 1 میلیارد ریال جزای نقدی برای معاونت در حمل و 66 میلیارد و 120 میلیون ریال برای نگهداری و مباشرت در حمل این محموله برای آقای م.ق صادر شد.

براساس بررسی های به عمل آمده و با توجه نداشتن مدارک کافی، حکم برائت برای 8 نفر از مظنونین به مباشرت در قاچاق صادر شد و همچنین 4 نفر از وکلای قاچاقچیان که سعی بر خلاصی مظنونین داشتند، با توجه به عدم صلاحیت تعزیرات حکومتی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهار معرفی شدند.

همچنین پرونده خرید و فروش ارز 4 نفر از مظنونین که محل سکونت و انجام تخلف در استان تهران بوده است؛ به اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران برای رسیدگی ارجاع شد.

۱۳۹۵/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...