نسخه چاپی

علائم بیماری آلزایمر، 7 سال قبل از بروز،قابل شناسایی است

محققان دریافتند واكنش های ایمنی مرتبط با آلزایمر۷ سال قبل از بروز علائم آن از طریق پروتئینی موسوم به «TREM۲ » قابل شناسایی هستند.

به گزارش نما, محققان دانشگاه لودوینگ ماکسیمیلیان آلمان در مطالعه ای به پیشرفت غیرمنتظره ای دست یافته و دریافتند مغز افرادی که به صورت ژنتیکی مستعد آلزایمر است، به احتمال زیاد حدود هفت سال قبل از زمانی که انتظار می رود زوال عقل بروز یابد، واکنش ایمنی غیرطبیعی را نشان می دهد.
مطابق تحقیق فوق، این واکنش های ایمنی می تواند با استفاده از یک پروتئین به نام «TREM۲» که در مایع مغزی نخاعی شناسایی شده اند، نمایان شود و به پزشکان این امکان را می دهد که پیشرفت این بیماری را دنبال کنند. بنابراین، هنگامی که محققان میزان پروتئین « TREM۲» را اندازه گیری می کنند – که توسط برخی از سلول های ایمنی مغز به نام میکروگلیا جدا شده- افزایش فعالیت ایمنی مغز را درمی یابند.
پژوهشگران بیان کردند که می توان چندین سال قبل از وقوع علائم زوال عقل، افزایش میزان TREM۲ را تحت نظر قرار داد و در نتیجه زمان بندی برای شروع زوال عقل را دقیقا پیش بینی کرد. بنابراین در حالی که آلزایمر در حال پیشرفت است، میزانTREM۲ می تواند معیاری برای پیگیری فعالیت ایمنی باشد، صرف نظر از این که این بیماری ژنتیکی است یا نه.
همچنین ممکن است TREM۲ به عنوان یک معیار درمانی برای نظارت بر واکنش مغز به دارو به کار رود. در این تحقیق ۱۲۷ نفر، با میانگین سنی ۴۰ سال، که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به بیماری آلزایمر بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. اکثریت قریب به اتفاق آنها هیچ نشانه ای از زوال عقل نداشتند و یا تنها دارای اختلالات شناختی جزئی بودند.

۱۳۹۵/۹/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...