نسخه چاپی

ساعدی در گفتگو با نما:

ظریف باید به اظهارات نخست وزیر انگلستان پاسخ قاطع دهد/ دولت ارتباط اقتصادی خود را با انگلستان قطع كند

عکس خبري - ظريف بايد به اظهارات نخست وزير انگلستان پاسخ قاطع دهد/ دولت ارتباط اقتصادي خود را با انگلستان قطع کند

عضو كمیسیون انرژی گفت: وزارت خارجه باید در نوع رفتار خود با انگلستان تجدید نظر كند چراكه انگلستان دست كمی از آمریكا ندارند و برای ملت ایران خوشایند نیست كه دولتمردانشان با كشورهایی كه به دنبال فتنه‌گری و شیطنت بازی علیه كشورشان هستند رابطه برقرار كنند.

قاسم ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در گفتگو با خبرنگار نما، در واکنش به عقد برخی از قراردادهای نفتی کشورمان با دیگر کشور‌ها از سوی وزارت نفت، گفت: برخی از قرارداد‌ها در زمانی با کشورهای خارجی اعم از فرانسه و انگلستان منعقد می‌‎شود شاهد هستیم این کشور‌ها نیز ایران را تحریم می‌کند.
وی در ادامه افزود: بر قرار دادهای شل و توتال فرانسه نمایندگان مجلس و نهادهای نظارتی قطعا نظارت خواهند کرد و هیچ قرار داد بین المللی بدون مصوبه مجلس قابلیت اجرا ندارد.
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه، گفت: وزارت نفت در عقد قرار داد در مورد آزادگان و داوران با شرکت‎های خارجی باید در شیوه قرار داد‌ها به منویات مقام معظم رهبری، اقتدار نظام و همه نظارت کار‌شناسان نفتی و اقتصاد ی و حقوقدانان توجه کند تا قراردادی بی‌نقض و عیب را تنظیم و به مرحله اجرا در بیاورد.
عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در ادامه تهدیدات انگلیس علیه کشورمان اشاره و بیان داشت: دولتمردان انگلستان به نظرم دلشان دلشان برای شیطنت بازی و فتنه گری‎های خود علیه ایران تنگ شده است از این رو امروز به دنبال تهدید کردن ایران هستند در حالی که فراموش کرده‌اند که و مردم ما آن‌ها را بخوبی می‌شناسند و می‌دانند دولتمردان این کشور هم استعمارگر و فتنه گر هستند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه ضمن محکوم کردن حرکات نخست وزیر انگلستان بیان داشت: وزارت خارجه باید در نوع رفتار خود با انگلستان تجدید نظر کند چراکه انگلستان دست کمی از آمریکا ندارند و برای ملت ایران خوشایند نیست که دولتمردانشان با کشورهایی که به دنبال فتنه‌گری و شیطنت بازی علیه کشورشان هستند رابطه برقرار کرده و با آن‌ها قراردادهای تجاری منعقد کنند.
ساعدی در ادامه به وظایف وزیر امور خارجه اشاره کرد و بیان داشت: وظیفه وزیر امور خارجه است که از حیثیت و کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و با قاطعیت به مقامات انگلیس پاسخ دهد.
به گفته این بهارستان نشین دولت باید در جهت مخالفت و برخورد با رفتار نخست وزیر انگلستان با شرکت‌های انگلیسی و برخی از شرکت‌هایی که با این کشور در ارتباط هستند قطع همکاری کند و اگر هم می‌‎خواهند با برخی از آن‌ها ارتباط برقرار کنند جانب احتیاط را نگه دارند، چراکه آمریکا انگلیس و رژیم اشغالگر قدس مثلث ایجاد شرارت در منطقه به شمار می‌‎روند که خط رأس شرارت‌هایشان در جهان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

۱۳۹۵/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...