نسخه چاپی

قاضی زاده هاشمی در گفتگو با نما مطرح كرد:

امروز زمان پاسخگویی دولت است/فرار رو به جلو؛ استراتژی جدید دولت برای عدم پاسخگویی به مردم

عکس خبري -امروز زمان پاسخگويي دولت است/فرار رو به جلو؛ استراتژي جديد دولت براي عدم پاسخگويي

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر قوه مجریه در صدد این است كه بخواهد جای خود را به عنوان منتقد تا پاسخگو بودن عوض كند زیبنده دولت تدبیر و امید نیست زیرا كه امروز زمان ارائه گزارش و عملكرد از اقدامات انجام شده در كشور است.

احسان قاضی زاده، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، نماینده مردم فریمان و سرخس در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار نما، در واکنش به انتساب مشکلات کشور به دولت قبلی از سوی روحانی و دیگر مسئولان دولت، گفت: بالاخره فضای انتخاباتی است و دولت به دلیل این که در پایان چهارسال زمدادریش نتوانسته شعارهای خود را محقق شده ببیند از این رو عدم موفقیت‎های خود را بر گردن دولت قبلی می اندازد.

نماینده مردم فریمان و سرخس با تأکید بر این مطلب که امروز زمان پاسخ خواستن از دولت در مورد برنامه ها و عملکردش است، افزود: معتقدم امروز مردم و نمایندگان باید با سوال‎هایشان دولت را وادار به پاسخگویی کنند تا مسئولان دولت در مورد اقدامات و عملکردهایش به مردم پاسخ دهند.

وی با تأکید بر این مطلب که امروز همه انتقاد گر شده‎اند، گفت: شرایط امروز به گونه ای شده است که همه به انتقاد می پردازند و زبان انتقاد بر سر گرفته اند و باید بررسی کرد که ریشه این انتقادها از کجا نشأت می گیرد و چه کسی در راس اجرا قرار دارد چرا که خود دولت و مسئولان دولت نیز به انتقاد گری از دولت گذشته روی آورده‎اند.

قاضی زاده هاشمی در ادامه تصریح کرد: طبق قانون اساسی نمایندگان مجلس می‏توانند در بعد قانون گذاری قوانین موضوعه را تدوین و تصویب کنند و در کنار تدوین و تصویب بر عملکرد قوه مجریه نظارت‎هایی داشته باشند و اگر قوه مجریه در صدد این است که بخواهد جای خود را به عنوان منتقد تا پاسخگو بودن عوض کند زیبنده دولت تدبیر و امید نیست زیرا که امروز زمان ارائه گزارش و عملکرد از اقدامات انجام شده در کشور است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه بیان داشت: شاید رئیس دولت در مورد عدم اجرای پیشنهاد خود که زمانی ریاست مرکز پژوهش تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشت و پیشنهاد "استراتژی اقتصاد دانش بینان" را برای دولت احمدی نژاد مطرح کرد دلایلی برای عدم اجرای پیشنهاد خود در دولت تدبیر و امید داشته باشند.



وی با بیان این مطلب که انداختن مشکلات همه کشور بر دولت قبل تا حدی جوابگوی افکار عمومی است، اظهار داشت: ممکن است مردم در یک سال اول آغاز بکار دولت‏ها بپذیرند که دولت بخواهد مشکلات کشور را بر گردن دولت قبل بیندازد اما بعد از گذشت سه سال از دست گرفتن سکان اجرا دولت می بایست برنامه‎های خود را اجرایی می کرده است و در پایان دوره چهارساله پاسخگو عملکردها واجرای برنامه هایش به مردم باشد.

۱۳۹۵/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...