نسخه چاپی

رویانیان:مرا با انتخابات ریاست جمهوری چه كار!

عکس خبري -رويانيان:مرا با انتخابات رياست جمهوري چه كار!

محمد رویانیان می‌گوید قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد. او همچنین گفت قصد كرده بعد از دوران مدیریتش در پرسپولیس مسئولیتی نپذیرد.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس در گفت‌وگو با ايسنا، درباره شايعاتي كه اين روزها مبني بر تمايل او براي حضور در انتخابات دوره آينده رياست جمهوري شنيده مي‌شود، پيشنهاد يك تيم مراكشي به ژوزه و آخرين شرايط پرسپوليس صحبت كرد.

چند روز پيش چند روزنامه ورزشي از تمايل شما براي حضور در انتخابات رياست جمهوري خبر داده بودند. آيا واقعا چنين تصميمي داريد؟

نمي‌دانم چه كساني و با چه منطقي اين حرف ‌ها را مي‌زنند. به هيچ وجه تصميمي براي شركت در انتخابات ندارم و در حال حاضر تمام تمركزم روي موفقيت پرسپوليس است. پنجاه و اندي سال از خدا عمر گرفته‌ام و 33 سال است كه در اين نظام خدمت مي‌كنم. هميشه سرباز بوده‌ام و در هر جا كه به من گفته شده سعي كردم نهايت تلاشم را براي موفقيت آن نهاد انجام دهم. الان كه در پرسپوليس هستم هم تمام هم و غم خود را براي موفقيت و پيشرفت اين باشگاه بزرگ و مردمي گذاشته‌ام. به هيچ وجه دنبال كسب محبوبيت براي خودم نيستم. دلخوشي هواداران پرسپوليس بزرگترين نعمتي است كه خدا به من مي‌دهد و پس از آن ديگر هيچ چيزي نمي‌خواهم. قصد كرده‌ام بعد از پرسپوليس ديگر هيچ مسئوليتي نپذيرم.

مثل اينكه هجمه‌هايي كه از آنها صحبت مي‌كرديد از بازيكنان به سمت خودتان منتقل شده است!

بله، اين هم در ادامه هجوم‌هاي دوستان است. وقتي چنين بحثي را مطرح مي‌كنند معلوم است كه ذهن بازيكنان و هواداران تيم به جاي ديگري مي‌رود. ديگر چيزي براي تخريب پرسپوليس پيدا نكرده‌اند و چسبيده‌اند به اينكه من مي‌خواهم در انتخابات شركت كنم. من در هيچ انتخاباتي شركت نكرده و نخواهم كرد. در همين انتخابات اخير مجلس همه شرايط فراهم بود كه نامزد شوم اما اين كار را نكردم. به تنها چيزي كه فكر نكرده‌ام حضور در انتخابات است، چه رياست جمهوري، چه مجلس و چه شوراي شهر. اصلا من را با رياست جمهوري چه كار! من فعلا درگير كارهاي خودم در باشگاه پرسپوليس هستم. من سرباز اين نظام هستم و سرباز هم حق شركت در انتخابات را ندارد.

از زماني كه به فوتبال آمده‌ايد چند بار اعلام كرده‌ايد كه از اتفاقات آن خسته‌ايد و مي‌خواهيد برويد.

نكته مهم اين است كه برخي همواره با شعارهاي كارشناسانه در سطوح مطبوعات و رسانه‌ها مي‌گويند مديريت باشگاه‌ها بايد به دنبال پايه‌ريزي و برنامه‌ريزي براي آينده باشند نه نتيجه گيري و همچنين اين بحث‌ها را مطرح مي‌كنند كه اين فوتبال همه جايش خراب است و زشتي‌هاي فوتبال را همواره به رخ مي‌كشند. اما نمي‌دانم چرا اينقدر به ما حمله مي‌كنند. آيا گناه من اين است كه به دنبال نتيجه گيري نيستم و واقعيت‌هاي فوتبال را بيان مي‌كنم؟ معتقدم بايد سه سال كار كرد تا باشگاه پرسپوليس را پس از پنجاه سال به سر و سامان برسانيم. در اين فوتبال همه به دنبال نتيجه‌اند. اگر هواداران از ما نتيجه بخواهند طبيعي است و من وظيفه دارم تلاش خودم را بكنم. اما اين روزها برعكس شده و هواداران به من پيام مي‌دهند كه باشگاه را درست كن. ما به دنبال كار بزرگ در باشگاه هستيم تا آينده روشني براي آن رقم بخورد. اما مسئولان، مديران، كارشناسان و رسانه‌ها من را زير سوال مي‌برند كه چرا نتيجه نميِ‌گيري. آيا من بايد زخم زبان‌هاي صدا وسيما و رسانه‌ها را درباره نتيجه نگرفتن پرسپوليس مدنظر قرار دهم يا عقلانيت و منطقي كه حكم مي‌كند دو سال از نتيجه بگذر تا سال‌هاي بعدي را موفق شوي؟ وظيفه من اين است كه به دنبال نتيجه گيري نباشم. هرچند كه بهترين بازيكنان را در اين فصل براي پرسپوليس به خدمت گرفته‌ام. مي‌خواهم بگويم در اين فوتبال سياست يك بام و دو هوا برقرار است. بالاخره نفهميديم كه سياست صدا و سيما و رسانه‌ها چيست. اگر مي‌خواهيد اين همه به فوتبال بتازيد پس بهتر است 2-3 سال آن را تعطيل كنيم و از نو بسازيم. من يك پاسدارم. اصلا دوست نداشتم وارد اين بازي‌ها شوم اما فوتبال زندگي ما، دين ما و آيين ما را به هم زده است.

كمي از شرايط پرسپوليس صحبت كنيم. مثل اينكه تيم كازابلانكاي مراكش به ژوزه پيشنهاد داده هدايت اين تيم را قبول كند.

تا الان هيچ پيشنهادي براي ژوزه به دست ما نرسيده است. من از بعضي روزنامه‌هاي پرتيراژ تعجب مي‌كنم كه چطور بعضي خبرها را منتشر مي‌كنند. مطالبي مي‌نويسند كه اصلا صحت ندارد. در همين چند روز گذشته هم مطالب نادرست زيادي درباره تيم ما چاپ كرده بودند. يك روز مي‌گويند تيمي علي‌عسگر را مي‌خواهد، يك روز مي‌گويند نوري را مي‌خواهند و يك روز هم از آسمير آودوكيچ مصاحبه مي‌زنند. از اول ليگ يكي از بازيكنان ما را تحريك كرده‌اند كه تا امروز به عنوان يك مخالف در تيم همواره ذهن مربيان و بازيكنان را خراب كرده است.

اينكه گفته مي‌شود يكي از مشاوران شما به شما پيشنهاد داده كه ژوزه را بركنار كنيد و يك مربي ايراني جاي او بياوريد صحت دارد؟

اين هم توهم همان آقايان است. مگر كسي مي‌تواند به من بگويد كه ژوزه را بردار؟ من كار خودم را مي‌كنم و در 6-7 بازي گذشته هم از او حمايت كامل كرده‌ام.

شايعه شده كه علي كريمي و مهدي مهدوي‌كيا بر سر حمايت از ژوزه با هم اختلاف پيدا كرده‌اند.

يك بازيكن حق ندارد درباره مربي اظهارنظر كند حتي اگر علي كريمي باشد. گزارش‌ شده كه در داخل تيم يكي از بازيكنان ژوزه را تخريب مي‌كند كه اميدوارم گزارش رسيده به دست ما صحت نداشته باشد. همين‌ مسائل است كه مي‌گويم به تيم ما هجمه زيادي وارد مي‌شود.

مهرداد پولادي در اردوي تيم ملي مصدوم شد و بايد 6 هفته دور از ميادين باشد.

اين هم از بركات تيم ملي براي ماست. مثل اينكه محمد قاضي هم مصدوم است اما فداي سر تيم ملي. موفقيت فوتبال ملي براي ما از هر چيزي مهم تر است.

فتح‌الله زاده به عابديني پيشنهاد داده كه به باشگاه استقلال برود.

آقاي فتح‌الله زاده اخيرا زياد در كار پرسپوليس دخالت مي‌كند. اول كه درباره حضور تاج در پرسپوليس صحبت كرد و نتيجه خوبي نداشت. حالا هم با عابديني صحبت كرده است. مثل اينكه فتح‌الله‌زاده دنبال اين است كه به پرسپوليس بيايد. ما در خدمت ايشان هستيم.

۱۳۹۱/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...