نسخه چاپی

درخواست عزل سریع وزیر راه بدلیل حادثه ریلی سمنان

تعدادی از نمایندگان در تذكری به رئیس‌جمهور خواستار عزل وزیر راه به دنبال حادثه ریلی در استان سمنان شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه نوبت سوم امروز (دوشنبه 29 آذرماه 95) از سوی هیأت رئیسه مجلس قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

نادر قاضی‌پور، محمداسماعیل سعیدی و احمد علیرضا بیگی نمایندگان ارومیه و تبریز در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار تسریع در عزل وزیر راه و شهرسازی با توجه به حادثه تصادف دو قطار تبریز ـ مشهد و سمنان ـ مشهد در استان سمنان شدند.

نادر قاضی‌پور به وزیر دادگستری لزوم جلوگیری از بازگشت خوانین به شهرها و روستاها و به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لزوم جلوگیری از حیف‌ و میل و تضییع بیت‌المال در شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا را متذکر شده و همچنین در تذکری به وزیر کار خواستار توضیح علت دوشغله بودن برخی از مدیران و اعضای هیأت مدیره صنایع کشور ازجمله صنعت فولاد مبارکه شد.

فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین در تذکر به وزیر دفاع خواستار تسریع در بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات مربوط به حقوق بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران و توجه به شرایط معیشتی این افراد شد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب به وزیر اقتصاد لزوم جبران خسارات واردشده به سپرده‌گذاران در موسسه مالی ثامن‌الحجج را متذکر شد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد به رئیس‌جمهور در مورد عدم برگزاری جلسات شورای ساماندهی موضوع قانون راجع‌به امکان‌سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران و عدم تهیه آیین‌نامه اجرایی آن تذکر داد.

سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر به وزیر کشور لزوم تدوین سیاست‌های تشویقی در جهت مهاجرت معکوس از شهر به روستا و تثبیت جمعیت نسبی روستایی را متذکر شد.

محمد دهقانی نماینده چناران در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توضیح علت صدور دستور کتبی برای جلوگیری از اجرای قانون مبارزه با قاچاق شد.

حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در تذکری به وزیر کشور عنوان کرد که علت عدم استقرار ۹۵ درصد از مسئولان شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان در شهرستان‌های محل خدمت خود چیست؟

سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر به وزیر امور خارجه لزوم استفاده از ظرفیت‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور به‌ویژه در امر سرمایه‌گذاری جهت تأمین منابع مالی را متذکر شد.

حمید بنایی نماینده مردم گناباد در تذکری به وزیر نیرو خواستار توضیح علت بی‌توجهی به مشکل آب آشامیدنی حوزه انتخابیه خود شد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح علت عدم اجرایی شدن قول‌های مربوط به ارتقای منزلت و افزایش حقوق و مزایای معلمان شاغل و فرهنگیان بازنشسته شد.

فریدون احمدی نماینده مردم زنجان به وزیر نیرو لزوم تجدیدنظر در قرارداد ساخت نیروگاه با شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه را متذکر شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان به وزرای آموزش‌ و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی لزوم اهتمام و توجه ویژه به اقامه نماز در جامعه را متذکر شد.

محمد حسینی نماینده مردم تفرش در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توضیح عدم اجرای قانون اصلاح بودجه سال ۹۵ در مورد بخشودگی جرایم تسهیلات بانکی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و پرداخت سود آنها توسط دولت شد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری به رئیس‌جمهور لزوم افزایش حقوق پرستاران با توجه به سختی کار آنها را متذکر شد.

فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین به وزیر آموزش و پرورش لزوم بررسی وضعیت مدیریت دانشگاه فرهنگیان و پردیس‌های تابعه که بیش از سه سال است با سرپرست مدیریت می‌شوند را متذکر شد.

۱۳۹۵/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...