نسخه چاپی

برنامه داریم كه فیلترینگ را از بخش گلوگاه به سطح دسترسی بیاوریم تا استاد دانشگاه مشكل نداشته باشد

وزیر ارتیاطات گفت برنامه داریم كه فیلترینگ را از بخش GATEWAY به سطح دسترسی آورده تا اگر یك استاد دانشگاه به اطلاعات علمی نیاز دارد كه برای عموم فیلتر شده است، از طریق آن شركتی كه خدمات می گیرد، صفحات برایش باز شود تا بدین ترتیب مردم از فرصت های اینترنت بتوانند استفاده كنند.

به گزارش نما به نقل از سایت وزارت ارتباطات، واعظی در پاسخ به سوالات 10 تن از نخبگان در حاشیه همایش هم اندیشی صمیمانه جوانان با دولت افزود:همانطور که در جامعه به عنوان یک شهروند حضور دارم همواره دو نوع نگاه و تفکر پیرامون استفاده از اینترنت در میان هموطنانمان وجود دارد که در اینجا و در میان سوالات پرسیده شده نیز بود. نخست اینکه بخشی به فضای مجازی به چشم یک تهدید به جامعه و خانواده نگاه می کنند و بخش دوم فضای مجازی را یک فرصت می دانند که از زمانیکه در دولت آمده ام تلاش کردیم که به هر دو تفکر احترام بگذاریم.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم دغدغه پدر خانواده که نگران است و در مقابل استاد یا دانشجویی که اینترنت را بستر رشد و نوآوری می داند را محترم بشماریم، افزود: در عین حال تلاش کردیم تا قیم مردم نباشیم و به جای مردم و جوانان تصمیم نگیرم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره وظیفه همه اقشار در این خصوص اظهار کرد: وظیفه همه ما از دولت، مردم، رسانه ها، روحانیون، اساتید و دانشجویان این است به عنوان یک وظیفه همگانی به فرهنگ سازی که آنچه فکر می کنیم که کانون خانواده و اندیشه ما را نشانه گرفته است بپردازیم و متناسب به آن آگاهی رسانی کنیم.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور خود را در طی مسوولیتش از هر دو نگاه تحت فشار دانست و تصریح کرد: راهی که فکر می کردیم که موثر است اینترنت هوشمند بود و علاوه بر آن برنامه داریم که فیلترینگ را از بخش GATEWAY به سطح دسترسی آورده تا اگر یک استاد دانشگاه به اطلاعات علمی نیاز دارد که برای عموم فیلتر شده است، از طریق آن شرکتی که خدمات می گیرد، صفحات برایش باز شود تا بدین ترتیب مردم از فرصت های اینترنت بتوانند استفاده کنند.

دکتر واعظی با تاکید بر اینکه بر روی برخی تهدیدها همه اتفاق نظر دارند خاطرنشان کرد: ندیدم که کسی گلایه داشته باشد که چرا سایت های غیر اخلاقی یا سایت های ضد دین و مروج وهابیت بسته شده است اما آنچه ما را از پیشرفت عقب می اندازد را دنبال می کنیم.

وزیر کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه به جوانان اعتماد داریم و هرچه زمان پیش می رود جوانان نشان می دهند که این اعتماد بی جهت نیست، گفت: در سه سال گذشته سه یا چهار بار تعرفه های اینترنت را ارزان کردیم که این روند را مجدد ادامه می دهیم. ضمن اینکه به اپراتورهای تلفن همراه نیز توصیه کردیم تا بسته های متنوعی را ارایه دهند تا افراد نیازمند بدانند که از کدام آنها استفاده کنند. البته من در هیچ کشوری ندیدم که اینترنت رایگان باشد. هرچند که ممکن است در مکانی مثل فرودگاه یا رستوران اینترنت رایگان ارایه می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بدلیل مشکلاتی که از دولت گذشته به ارث مانده مردم ما با مشکلات زیادی روبرو هستند، تصریح کرد: دولت خیلی تلاش کرد تا فضای بین الملل و داخلی را آرام کند که در این مدت دولت با هجمه های بسیاری روبرو بود و کسانیکه می خواستند انتخابات بعدی را ببرند به جای فعالیت در چند ماه قبل از انتخابات، از سه سال قبل تلاش کردند که یا توفیقات این دولت را نگویند و یا آنرا مخدوش بگویند و یا با برنامه سازی های مختلف آنرا زیر سوال ببرند که الحمدالله مردم اگر احساس کنتد که من مسوول قصد دیکته کردن چیزی را دارم آنرا نمی پذیرند اما اگر احساس کنند که موضوع برایشان تشریح شده و در انتخاب آن اختیار دارند آنرا می پذیرند.

۱۳۹۵/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...