نسخه چاپی

اولین اظهارنظر اردوغان دربارۀ ترور سفیر روسیه

به گزارش نما- ایرنا نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در نخستین واکنش نسبت به ترور سفیر ترکیه در آنکارا گفت: این اقدام تروریستی یک حمله علیه دولت و ملت ترکیه و علیه روابط دوستی ترکیه و روسیه است.

اردوغان که در مصاحبه ای تلویزیونی سخن می گفت، اضافه کرد: این اقدام تروریستی در شرایطی صورت گرفت که ترکیه و روسیه برای حل بحران حلب و تخلیه غیر نظامیان در همکاری و همبستگی حرکت می کردند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت: در گفت و گوی تلفنی امشب با پوتین نیز بر این مساله اتفاق نظر داشتیم که این یک اقدام تحریک آمیز علیه روابط دو کشور است.

اردوغان اضافه کرد: کمیسیون مشترکی برای تحقیق این حادثه شوم تشکیل خواهیم داد چرا که روابط ترکیه با روسیه و برای منطقه خیلی مهم است و برای کسانی که در تلاش هستند این روابط را تخریب کنند، می گویم که موفق نخواهید شد و امشب در تماس تلفنی با پوتین نیز این موضوع را دوباره تاکید کردم.

اردوغان این این ترور را به شدت محکوم کرد و با اشاره به جایگاه برتر سفیر ترور شده در بین دیپلماتهای مامور خدمت در ترکیه افزود: به تازگی نیز با او دیدار کرده بودم و از ترور او متاثرم.

وی بیان کرد: امشب با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به صورت تلفنی در باره این حادثه گفت وگو کردم و از پوتین خواستم که یک تیم را برای مشارکت در تحقیقات مربوط به ترور سفیر روسیه به ترکیه اعزام کند که پوتین نیز موافقت کرد.

وی ادامه داد: روسیه یک فروند هواپیما نیز برای انتقال جنازه سفیر خود به ترکیه اعزام خواهد کرد.

وی همچین گفت: این حادثه را به شخص پوتین، دولت و ملت روسیه و خانواده سفیر روسیه تسلیت می گویم.

وی بیان کرد: فردا نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو نیز بر اساس برنامه از قبل تعیین شده در خصوص موضوع سوریه برگزار می شود.

'مولود آلتین تاش' مامور نیروی ضربتی پلیس عامل ترور شامگاه امروز آندری گنادی اوویچ کارلوف سفیر روسیه در آنکارا بود.

در پی این حمله تروریستی آندره کارلوف، سفیر روسیه در ساعت 19 و 53 دقیقه به وقت ترکیه جان سپرد.

۱۳۹۵/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...