نسخه چاپی

بیانیه دفتر تحكیم در واكنش به بدعهدی آمریكایی‌ها در برجام

دفتر تحكیم وحدت در بیانیه‌ای در موردنقض برجام تصریح كرد: طرح تمدید 10ساله تحریم‌های ایران در حالی در كنگره امریكا به تصویب رسید كه رئیس جمهور امریكا برخلاف وعده خود حتی از یك حق وتوی صوری نیز امتناع ورزید.

به گزارش نما به نقل از مشرق، دفتر تحکیم وحدت در بیانیه‌ای در مورد نقض برجام تصریح کرد: طرح تمدید 10ساله تحریم های ایران در حالی در کنگره امریکا و اخیرا نیز بدون حتی یک رای مخالف در سنای امریکا به تصویب رسید که رئیس جمهور امریکا برخلاف وعده خود حتی از یک حق وتوی صوری نیز امتناع ورزید.

در ابتدای این بیانیه ضمن اشاره به بند 3 جزئیات طرح اجرای برجام مصوبه21 مهرماه 94 مجلس شورای اسلامی آمده است: طرح تمدید 10ساله تحریم های ایران در حالی در کنگره امریکا و اخیرا نیز بدون حتی یک رای مخالف در سنای امریکا به تصویب رسید که رئیس جمهور امریکا برخلاف وعده خود حتی از یک حق وتوی صوری نیز امتناع ورزید.

در ادامه این بیانیه آمده است: هرچند این مسئله و همچنین موارد مشابه دیگر از طرف امریکا در نقض روح و جسم برجام برای اهل فهم دور از انتظار نبود اما بدون تشریح بداهت این امر، در حال حاضر مسئله اصلی این است که جناب آقای روحانی که تمدید تحریم ها را نقض صریح برجام دانسته و وعده واکنش متناسب به هرگونه اقدام متناقض برجام داده بود. اکنون بدون توجه به فرایند پیش بینی شده در بند 3 مصوبه مجلس، در دو نامه دستوراتی را به وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی صادر کرده است.

همچنین در این بیانیه اظهار شد: اما طبق نامه اول، آقای ظریف موظف به پیگیری حقوقی یک ماهه این مسئله طبق متن برجام شده‌ که بر مبنای آن این پیگیری محکوم به دو نتیجه است اولا باز پس گیری ادعای نقض برجام توسط ایران و ثانیا اصرار ایران و انکار طرف مقابل و نهایتا اعمال تمامی تحریم های لغو شده تاکنون!

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شد: آقای صالحی نیز در کمال تعجب موظف به برنامه‌ریزی و راه اندازی برنامه مطالعاتی شدند که به موجب هیچ سندی ایران از انجام آن محروم نبوده است. اظهارات مقامات امریکایی مبنی بر ناقض برجام نبودن این دستورات شاهدی بر این مدعاست.

دفتر تحکیم وحدت در بیانیه خود خاطر نشان کرد: اما سوال ما دانشجویان از مسئولین نظام این است که اگر متن برجام برای حفظ استقلال و عزت کشور کفایت می‌کرد، پس شروط 9 گانه مجلس شورای اسلامی و شروط 10 گانه شورای عالی امنیت ملی و همچنین تکمله مقام معظم رهبری بر آن‌ها به چه منظوری انجام شد؟ اگر بناست این شروط یکی پس از دیگری نقض شوند و در مقابل همه سکوت کنند، آیا این بندها تنها برای رفع تکلیف به تصویب رسیده‌اند؟ آیا قرار است سه ماه از فرصت 4 ماهه دولت برای ارائه برنامه مناسب خود به شورای عالی امنیت ملی به مطالعه سپری شود؟

در ادامه این بیانیه تاکید شد: از آنجا که برکات زودرس برجام از توقف غنی سازی 20درصد و برچیده شدن 14هزار دستگاه سانتریفیوژ و دسترسی به اسرار هسته‌ای کشور گرفته تا مخابره توهم «کنترل ایران برای حفظ امنیت جهان» همگی به طور یک‌طرفه عاید امریکا شده، این کشور با توقف برجام و البته مقصر جلوه دادن ایران در این زمینه چیزی را از دست نخواهد داد. هرچند ادامه این روند عواید بیشتری نصیب شان می‌کند.

در انتهای این بیانیه تصریح شد: مطالبه ما دانشجویان در اتحادیه دفتر تحکیم وحدت از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و همچنین از شورای عالی امنیت ملی آن است که با مطالبه اجرای مصوبات خود از قوه مجریه مانع از آن شوند که داستان غم انگیز برجام همچنان ادامه یابد و یا اینکه بدون معرفی چهره فریبکار امریکا به پایان برسد.

۱۳۹۵/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...