نسخه چاپی

نرخ رشد مركز آمار ۱ درصد بود/ بررسی‌ها حاكی از رشد منفی ۰/۴ درصدی است

پورابراهیمی گفت: مركز آمار سال گذشته نرخ رشد اقتصادی كشور را یك درصد اعلام كرد كه البته با بررسی های ما در مركز پژوهش های مجلس، نرخ رشد اقتصادی سال گذشته منفی ۰.۴ درصد بود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمد رضا پورابراهیمی افزود: بخش عمده نرخ رشد اقتصادی اعلام شده، مربوط به افزایش فروش نفت است.

وی ادامه داد: قاعدتاً رشدی از نظر نگاه اقتصادی مجلس، قابل قبول است که مستمر، پایدار، مرتبط با بخش‌های مختلف و متوازن در اقتصاد باشد.

وی افزود: بانک مرکزی گزارشی حتی برای سال ۹۴ منتشر نکرده است که ما مقایسه سال های ۹۴ و ۹۵ را داشته باشیم و به عددی که مسئولان دولتی گفته اند برسیم.

وی تصریح کرد: تحلیل ما در مورد عدد اعلام شده این است که حدود ۷۰ درصد از نرخ رشد اعلام شده (۷.۴) مربوط به حوزه نفت است و سایر بخش ها مثل صنعت، خدمات و کشاورزی تاثیر زیادی نداشتند و یا سهم آنها بسیار ناچیز است.

پورابراهیمی گفت: مرکز آمار سال گذشته نرخ رشد اقتصادی کشور را یک درصد اعلام کرد که البته با بررسی های ما در مرکز پژوهش های مجلس، نرخ رشد اقتصادی سال گذشته منفی ۰.۴ درصد بود.

وی ادامه داد: اظهار نظر درباره نرخ رشد اقتصادی اعلام شده نیازمند آمار بانک مرکزی است و به طور کلی آن چیزی که اعلام شده است، وجه عمده آن به نفت مربوط می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نرخ رشد وابسته به نفت برای یک بار انجام می شود که تکرارپذیر، مستمر و پایدار در اقتصاد نیست.

۱۳۹۵/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...