نسخه چاپی

هدف از قتل سفیر روسیه از نگاه لاوروف

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام كرد: هدف از ترور آندره گنادیوویچ كارلوف در تركیه ضربه زدن به مبارزه با تروریسم در سوریه بود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا, سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: هدف از ترور آندره گنادیوویچ کارلوف در ترکیه ضربه زدن به مبارزه با تروریسم در سوریه بود.

پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه بیانیه لاوروف را منتشر کرده که در آن آمده است: قتل آندره کارلوف سفیر روسیه در ترکیه برای جلوگیری از مبارزه موثر با تروریسم در سوریه انجام گرفته است.

وزیر خارجه روسیه متذکر شد: هدف دیگر این جنایت، ضربه زدن به روابط مسکو و آنکارا و روند بهبودی همکاری های دوجانبه است. لاوروف همچنین با تاکید بر اینکه از بدترین وسیله برای رسیدن به این اهداف استفاده شد، اظهار کرد: عوامل این جنایت باید بدانند نمی توانند به اهداف خود دست یابند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه بیانیه با اشاره به گفت وگوی تلفنی رئیسان جمهوری روسیه و ترکیه از توافق برای انجام تحقیقات مشترک در این باره خبر داد و گفت :هدف اصلی این است که بدانیم چه کسانی پشت صحنه و کارگردان این جنایت بودند.

وی افزود که گروهی از کارشناسان امور جنایی روسیه برای کشف حقایق قتل سفیر این کشور در ترکیه تحقیق می کنند.

لاوروف در پایان گفت: تدابیری اندیشیده خواهد شد تا اجرای مقاصد سفارش دهندگان قتل سفیر روسیه ناممکن شود. کارلوف که از سال 2013 در ترکیه فعالیت کرد، عصر روز دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه هنری روسیه از نگاه ترک هدف گلوله قرار گرفت و براساس برخی گزارش ها سه نفر دیگر نیز مجروح شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرده است: آمران و صحنه گردانان اقدام تروریستی آنکارا باید شناسایی شوند.

پوتین گفت: باید تحقیقات گسترده ای در باره گردانندگان و مجریان پشت پرده این جنایت تروریستی انجام گیرد.

۱۳۹۵/۹/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...