نسخه چاپی

پیش‌بینی رهبری درباره یك سرباز وظیفه

زمانی «كریم منصوری» سرباز كمیته انقلاب اسلامی بود و در مراسمی قرآن تلاوت كرد؛ مقام معظم رهبری در آن زمان رییس‌جمهور بودند و در این مراسم حضور داشتند، ایشان فرمودند: «قدر این سرباز را بدانید كه قاری خوبی خواهد شد»!

به گزارش نما به نقل از فارس، در آیین گشایش شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها، رؤسا، مقامات و نمایندگان عالی‌رتبه نزدیک به 120 کشور جهان شاهد حضور داشتند، «کریم منصوری» قاری بین‌المللی کشورمان با تلاوت زیبایش، واکنش و تحسین حاضران را بر انگیخت.

منصوری در مراسم افتتاحیه، با توجه به حضور نمایندگان بیش از دو سوم کشور در جهان، آیه‌ای از سوی مبارکه نساء را برای قرائت انتخاب کرد: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا کَثِیرًا وَنِسَاءً ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ ۚ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلَیْکُمْ رَقِیبًا»

هنگامی که قرائت قرآن کریم منصوری پایان پذیرفت، مقام معظم رهبری، با بیان «أحسنتم»‌ از تلاوت زیبای وی تجلیل کردند.

این استاد قرآن کریم در خصوص قرائت قرآن در اجلاس سران کشورهای اسلامی می‌گوید: در اختتامیه اجلاس سران سال 76 به خاطر نوع مراسم، آیات 22 تا 28 سوره مطففین و سوره شمس را تلاوت کردم.

جالب اینجاست که پس از قرائت قرآن در اجلاس سران کنفرانس اسلامی، به درخواست حافظ اسد، رئیس‌جمهور فقید سوریه و پادشاه مغرب در مراسم خاکسپاری آنها شرکت و به تلاوت قرآن پرداخت.

منصوری زیباترین تلاوت خود را مربوط به دیدار مسئولان با بنیانگذار انقلاب اسلامی در حسینیه جماران بیان می‌داند.

این مؤذن خوش‌صدای کشور در سال 1347 در آبادان متولد شد، او از محضر اساتیدی چون سید صالح، گروسی، رکابی، عبدالله‌زاده، موسوی ، اربابی و خدام حسینی استفاده کرده است.

فعالیت‌هایش را از سال 1359 با شرکت در جلسات قرآنی آموزش قرآن کریم آغاز کرد و موفق شد در مدت‌زمان کوتاهی به فنون قرائت در حد مطلوبی تسلط یابد و با استفاده از نوار قرائت قاریان مشهور مصری سطح قرائت خود را ارتقا بخشد.

این حافظ کل قرآن کریم در مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در سال‌های 67 و 72 مقام دوم را کسب کرد و نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در سال‌های 69 و 76 شد.

همچنین وی نفر دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی در سال 69 و نفر دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عربستان سعودی در سال 71 شد.

کریم منصوری در خصوص دیدارهایش با رهبر انقلاب این چنین می‌گوید: من سه خاطره‌ قرآنی با رهبر انقلاب دارم؛ مختصر اما شیرین و ماندگار؛ خاطره اول مربوط به زمانی ‌است که سرباز کمیته انقلاب اسلامی بودم و در مراسمی تلاوت می‌کردم که آقا حضور داشتند، ایشان آن‌ وقت رییس‌جمهور بودند، بعدها از دوستان شنیدم که فرموده‌ بودند چه کسی دارد قرآن می‌خواند؟ اطرافیان گفته بودند یکی از سربازهاست. ایشان فرموده بودند: «قدر این سرباز را بدانید که قاری خوبی خواهد شد».


خاطره‌ دوم مربوط به سال 1371 است که بعد از مسابقات عربستان و به اتفاق آقای پرهیزگار خدمت حضرت آقا رسیدیم، ایشان برای تشویق به من گفتند: «حالا وقت آن است که کل قرآن را مثل آقای پرهیزگار حفظ کنید؛ چون قاری بین‌المللی هستید»، بعد از مدتی موفق به حفظ کل قرآن شدم و ایشان هم من را مورد تشویق قرار دادند.


خاطره‌ سوم هم همین‌ اخیراً بود که ایشان به بنده فرمودند: «آقای منصوری شما مردمی می‌خوانید؛ استقبال مردم از خواندن شما یک نعمت است، همین‌ طور ادامه دهید و مردم را با خواندن قرآن منقلب کنید».

همچنین این مؤذن کشورمان در روز 22 مردادماه سال گذشته طی مراسم رسمی اعطای نشان دولتی که در دیدار خادمان قرآن کریم با ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، از دستان محمود احمدی‌نژاد نشان فرهنگ و هنر را دریافت کرد.

۱۳۹۱/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...