نسخه چاپی

حسین طلا در گفتگو با نما:

پرداخت حقوق های نجومی باعث ایجاد شكاف طبقاتی بین جامعه می شود

عکس خبري -پرداخت حقوق هاي نجومي باعث ايجاد شکاف طبقاتي بين جامعه مي شود

نماینده ادوار مجلس، گفت: حقوق های نجومی باعث شكاف اجتماعی می شود و دل مردم را به درد می آورد و عملا دولتها به كفر می مانند، اما به ظلم نمی مانند.

حسین طلا؛ نماینده ادوار مجلس در گفتگو با نما در خصوص توجیه دولت در قانونی بودن پرداخت حقوقهای نجومی، گفت: مقداری اشکال در حوزه قانون گذاری وجود دارد، قوانین کشور به گونه ای است که اگر شخصی بخواهد، کاری را انجام بدهد با این قوانین می تواند و اگر نخواهد انجام دهد باز با همین قوانین می تواند.
وی ادامه داد: فضاها را در قوانین به گونه ای آزاد گذاشتیم که این قوانین باعث شده است، دستگاهها بتواند با نگاه خودشان قوانین را تفسیر کنند. یعنی آن مقداری که مطلوب نظرشان است برداشت انجام دهند.
طلا افزود: نکته دوم، دستگاههای نظارتی است که در تمام دستگاههای اجرایی نماینده دارند، سوال این است چرا در طی این مدت، دستگاهای نظارتی نسبت به حقوقهای نجومی گزارشی ارسال نکردند، اگر ارسال کردند، چرا بررسی نشد و اگر بررسی شد، چرا حکم صادر نشده است.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه نکته سوم در رابطه با خود مجموعه دولت است، ادامه داد: واقعیت این است که دولت در ابتدا وقتی دید مردم نسبت به این موضوع حساسیت نشان دادند و برایشان غیر قابل قبول بود و جو زیادی ایجاد شد، روحانی و نوبخت اعلام کردند، این کار اشتباهی بوده است و همه مدیران این گونه نیستند و تعدادی از مدیران این تخلف را انجام داده اند.
طلا تصریح کرد: دولت یک سری از مدیران را عزل کرد و این عزل نشان می دهد، تخلف اتفاق افتاده و دارای مشکل قانونی بوده است، بعد از اینکه فضا خوابید، یک دفعه دولتمردان اعلام کردند، پرداختها مشکل قانونی نداشته و قانون اجازه داده است، احساس نمی کنم، قانون اجازه داده باشد، مدیری 540 میلیون تومان حقوق طی یک سال بردارد و مدیری در خارج از کشور برای خود حقوق نجومی برداشت و هزینه ارزی کند.
نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: حقوقهای نجومی پول مردم و ناظر آن مجموعه دولت و حاکمیت است، آنچه که در حال حاضر اتفاق افتاده است به نظر می رسد، دولت صحبتهای ابتدایی خود را دال بر اینکه، پرداخت ها غیر قابل قبول بود را فراموش کرده است. خود دولت لیستی 300 الی 400 نفری را به عنوان متخلف حقوق های نجومی اعلام کرد.
وی افزود: اما بعدا کم کم با عادی سازی به این سمت رفتند که پرداختها قانونی بوده و اشکالی قانونی نداشته است.
وی تاکید کرد: نکته بعد اینکه در وضعیت بد اقتصادی و مشکلاتی که مردم دارند و به راحتی نمی توانند امرار معاش کنند، آیا این ارقام حقوقهای نجومی قابل قبول است؟ این موضوع باعث شکاف اجتماعی می شود و دل مردم را به درد می آورد و عملا دولتها به کفر می مانند، اما به ظلم نمی مانند.
وی در پایان گفت: مردم احساس می کنند بر سر این موضوع به آنها ظلمی واقع شده است، مجلس، دولت و دستگاهای نظارتی دست به دست هم بدهند و این موضوع را مدیریت کنند تا از این به بعد شاهد چنین مفاسدی نباشیم اما اگر این موضوع را به شکل سیاسی نگاه کردیم، تبعات گسترده ای دارد و مردم از آن نخواهند گذشت.

۱۳۹۵/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...