نسخه چاپی

توافق هسته‌ای یك پیروزی بسیار بزرگ سیاسی بود

رئیس مجلس بوسنی و هرزگوین با تأكید بر اینكه شرایط جدیدی به وجود آمده، گفت: توافق هسته‌ای ایران پیروزی بسیار بزرگ سیاسی و صفحه جدید در روابط جهانی است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، صفت سوفتیچ رییس مجلس بوسنی و هرزگوین در نشست با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اینکه اولین بار است به ایران سفر می‌کنم واقعاً تحت تأثیر جذابیت‌ها و صمیمیت مردم ایران قرار دارم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول چند دهه گذشته کمک‌های بسیار قابل توجهی را به بوسنی داشته و بنده از جانب مردم، ‌اقوام و شهروندان بوسنی نسبت به این کمک‌ها و مساعدت‌ها تشکر می‌کنم.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون شرایط جدیدی به وجود آمده و به جمهوری اسلامی ایران به دلیل توافق هسته‌ای که به آن دست یافت تبریک می‌گویم و این مسأله یک صفحه جدید در روابط جهانی است.

وی تأکید کرد: به عبارتی این موضوع پیروزی عقل و درک است علیه تمام کسانی که در طول سال‌ها با انجام تحریم نسبت به این مردم ستم کردند. در واقع این مسأله یک پیروزی بسیار بزرگ سیاسی است.

رئیس مجلس بوسنی و هرزگوین با اشاره به اینکه در دیدار خود با رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر صورت گرفت، گفت:‌به این نتیجه رسیدیم که شرایط و ظرفیت‌هایی وجود دارد که روابط می‌تواند بهتر از سطح روابط کنونی باشد.

وی همچنین اظهار کرد: سفر رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی به ایران و همچنین بازدیدی که اکنون هیأت پارلمانی بوسنی از ایران دارد می‌تواند چارچوب فعالیت علمی،‌ فرهنگی و سیاسی را گسترش دهد.

وی در پایان برای مردم ایران آرزوی موفقیت کرد و از خدا خواست که در این راه همراه و کمکشان باشد.

۱۳۹۵/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...