نسخه چاپی

ظریف: تروریست ها مرز نمی شناسند

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در دیدار سرگئی لاوروف همتای روسی خود در مسكو با هشدار به خطرهای گسترده تروریسم در مناطق مختلف، تاكید كرد: تروریست ها مرز نمی شناسند و در این زمینه همه باید به همگرایی برسیم.

به گزارش نما به نقل از العالم، در این مذاکرات که روز سه شنبه برگزار شد، لاوروف با اشاره به ترور آندره گنادیوویچ کارلوف سفیر روسیه در ترکیه که دیروز در آنکارا صورت گرفت، گفت: این حادثه باعث تشدید مبارزه با تروریست ها می شود و آنان به اهداف خود دست نخواهند یافت.

وی ادامه داد: غیر قابل قبول خواهد بود که تروریست ها بخواهند با این اقدام ها ما را مجبور کنند، از حمایت دولت قانونی سوریه دست بر داریم.
وی همچنین بر وجود روحیه همگرایی بین ایران، روسیه و ترکیه با هدف عادی سازی شرایط در سوریه تاکید کرد.

ظریف نیز در این دیدار جنایت تروریستی منجر به کشته شدن سفیر روسیه را به دولت، ملت و خانواده ایشان تسلیت گفت و اظهار کرد: تروریست ها نه مکان و نه جغرافیا می شناسند و نیاز است که همه جهان با گروههای تروریستی مبارزه کنند.

وی ادامه داد: دولت و ملت ایران برای مبارزه با تروریست ها کنار دولت روسیه قرار دارد و هیچ توجیهی برای گروههای تروریستی و اقدام های آنان قائل نیست. همه باید مانند تهران و مسکو به این نتیجه برسند که تروریست ها برای مقاصد کوتاه مدت نیز مناسب نیستند. دولت های حامی تروریسم هم باید به ابعاد فاجعه آمیز پشتیبانی از گروههای تروریستی پی ببرند و این خطر را یکبار و برای همیشه متوجه شوند.

ظریف گفت: ما، شرکا و روسیه در مبارزه با تروریسم پیشگام بوده ایم و خوشحال هستیم که این همکاری با موفقیت همراه بوده و مسیر کمک رسانی انسان دوستانه را به مردم سوریه هموار کرده است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به اجلاس سه جانبه دو ماه قبل خود با لاوروف و ولیدالمعلم همتای سوری در مسکو، نشست سه جانبه امروز با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه را برای اطمینان از پایان خونریزی در سوریه مهم خواند و افزود: در چند روز گذشته تهران با همکاری مسکو و آنکارا به خروج شهروندان بی گناه و تخلیه گروههای مسلح از شرق حلب کمک کرد.

ظریف در پایان گفت: اکنون نیز فرصت مناسبی برای اطمینان از پایان درگیری ها، کمک رسانی فراگیر و شروع مذاکرات سیاسی است و می دانیم موضوع سوریه راه حل نظامی ندارد.

۱۳۹۵/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...