نسخه چاپی

شركت ملی حفاری جلوی چقدر خروج ارز از كشور را گرفته است؟

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران گفت: این شركت از بدو تاسیس تاكنون چهار هزار و ١٧٨ حلقه چاه‌ نفت و گاز حفاری كرده كه سبب جلوگیری از حدود ١٦ میلیارد دلار ارز از كشور شده است .

به گزارش نما به نقل از روابط عمومي شرکت ملی حفاری ایران، حیدر بهمنی، امروز (دوشنبه، ٢٩ آذرماه) در آستانه سی و هفتمین سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران، در نشستی با خبرنگاران اعلام کرد:این رقم با در نظر گرفتن صرف ٣٥ درصد مجموع هزینه‌های تقریبی حفر هر حلقه چاه در بخش حفاری محاسبه شده است.

وی با اشاره به نقش عملیات حفاری در نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز، افزود: شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون بیش از ٦٠ درصد بازار داخلی در بخش حفاری در مناطق نفتخیز خشکی و ٢٥ درصد در بخش دریایی کشور را برعهده دارد؛ این در حالی است که تا پیش از ورود بخش خصوصی، ١٠٠ درصد حفاری در بخش خشکی با کاربست دکل‌های این شرکت انجام می شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت در ٣٧ سال فعالیت خود که با به ‎کارگیری ٦ دستگاه حفاری کلید خورد و در خلال بیش از سه دهه به ٧٥ دکل افزایش یافته است افزون بر هشت میلیون و ٨٣٦ هزار متر حفاری و ١٥١ هزار مورد عملیات تخصصی را در کارنامه خود دارد که با مدیریت، تخصص و دانش ایرانی محقق شده است.

بهمنی، ارائه خدمات تخصصی حفاری را از اساسی ‎ترین بخش‌های تکمیل چاه‌های نفت و گاز عنوان و وجه تمایز ملی حفاری با دیگر شرکت‌ها را توانایی ارائه ٢٧ نوع خدمات فنی به موازات عملیات حفاری در بخش‌های خشکی و دریایی در سازندهای مختلف اعلام کرد.

وی رشد و بالندگی صنعت حفاری در کشور را مرهون تلاش و ایثارگری‌های کارکنان سختکوش این شرکت دانست و اظهار کرد: صنعت حفاری هم اینک از لحاظ تخصصی در کشور کاملا بومی شده؛ این در حالی است که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از صفر تا صد عملیات حفاری از سوی شرکت‌های خارجی مدیریت و مهندسی می‌شد .

ایجاد ٥٠ هزار فرصت شغلی

بهمنی با بیان این‌که این شرکت در گستره استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، کرمانشاه، بوشهر هرمزگان، خراسان رضوی، فارس، گلستان، قم، اردبیل فعالیت‌های عملیاتی داشته است، افزود: حضور در ترکمنستان، لیبی، دریای شمال و کویت بخشی از فعالیت ‎های برون مرزی شرکت ملی حفاری ایران است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از گردش مته حفاری به پشتیبانی کالای ایرانی در دوران محدودیت‌های ایجاد شده، اشاره کرد و گفت: سازندگان و تولید کنندگان داخلی امروز به مرزی از توانمندی دست یافته‌اند که علاوه بر توفیق در ساخت قطعات و تجهیزات، ٦ دکل حفاری را در کشور ساخته و در مدار عملیات قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: این شرکت نخستین شرکت ایرانی ارائه کننده حفاری افقی و جهت دار، خدمات حفاری فرو تعادلی، اجرا کننده پروژه های کلید در دست (EPDS) ، حامی ساخت داخل و ارائه دهنده خدمات مربوط به کنترل فوران چاه است.

بهمنی ادامه داد: شرکت ملی حفاری با برخورداری از ١٦ هزار نیروی کارآمد در زمان حاضر، رویکرد خود را دهه نخست فعالیت خود بر محور تاسیس و راه‌اندازی، دهه دوم تثبیت، دهه سوم پروژه محوری برای ورود به بازار رقابت و دهه چهارم را بر مبنای دانش محوری و نگاه بنگاه‌داری اقتصادی معطوف و به اجرا گذاشته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در بیان مسئولیت‌های اجتماعی شرکت به ایجاد فرصت‌های شغلی برای ٥٠ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشاره کرد که در نتیجه تمرکز روی محور ساخت داخل و بومی سازی قطعات و تجهیزات در تعامل با سازندگان و صنعتگران داخلی بویژه در استان خوزستان حاصل شده است.

وی در خصوص رعایت الزامات زیست محیطی از سوی این شرکت توضیح داد: در این ارتباط برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی در بخش‌های پژوهشی و اجرایی صورت گرفته که از آن جمله تجهیز ٣٥ دستگاه حفاری به سیستم مدیریت پسماند و برنامه‌ریزی برای تجهیز دکل‌های باقی‌مانده تا یکسال آینده به این سیستم است.

شرکت ملی حفاری ایران یکم دی ماه سال ١٣٥٨ با فرمان امام خمینی (ره) تاسیس و به عنوان یکی از شرکت‌های بالادستی در صنعت نفت فعالیت می‌ ‎کند.

۱۳۹۵/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...