نسخه چاپی

استقبال كارگران از تغییر تركیب شورای عالی كار

عضو كانون عالی شوراهای اسلامی كار از طرح كمیسیون اجتماعی مجلس برای تغییر تركیب شورای عالی كار استقبال كرد و آن را به سود جامعه كارگری دانست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار از طرح کمیسیون اجتماعی مجلس برای تغییر ترکیب شورای عالی کار استقبال کرد و آن را به سود جامعه کارگری دانست.

علی اصلانی اظهار کرد: در طول ۳۷ سال گذشته به دلیل ترکیب غلط شورای عالی کار هیچگاه به اندازه نرخ تورم و متناسب با سبد معیشت خانوار به کارگران حقوق داده نشد و چون اقتصاد دولتی بود دولتی‌ها برای غیردولتی‌ها تصمیم می‌گرفتند لذا هر مصوبه‌ای که در شورای عالی کار می‌خواست تصویب شود به دلیل غلبه ترکیب ۶ نفره کارفرماها و دولتی‌ها به ترکیب ۳ نفره کارگران همیشه به تصویب می‌رسید.

وی افزود: اگر ترکیب فعلی شورای عالی کار معتدل شود کارگران از حق رأی مساوی برخوردار می‌شوند و اجحاف به جامعه کارگری در خصوص موضوعات حیاتی و مطالبات اصلی پایان می یابد.

این مقام مسئول کارگری ابراز امیدواری کرد: کمیسیون اجتماعی تا قبل از تصویب رقم مزد سال ۹۶ ترکیب شورای عالی کار را تغییر دهد تا اجرای واقعی تبصره‌های یک و دو ماده ۴۱ پس از سالها محقق شود.

اصلانی با اشاره به انحلال شورای عالی تامین اجتماعی گفت: بعد از منحل شدن شورای عالی تامین اجتماعی و تبدیل آن به هیات امنا، جامعه کارگری در بحث درمان تامین اجتماعی متضرر شد و قرارداد درمان کارگران از ۷۰ به ۳۰ تغییر کرد و ۳۰ به ۷۰ شد.

به گفته وی با وجود آنکه ترکیب هیات امنای تامین اجتماعی تغییر کرده و از ۹ نفر به ۱۱ نفر افزایش یافته اما کارگران تنها یک نماینده در آن دارند.

۱۳۹۵/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...