نسخه چاپی

شهاب نادری، در گفتگو با نما:

یارانه نقدی ۸۸ درصد منابع هدفمندی را بلعید / ریشه آسیب‌ها از عدم شفافیت دارایی و اموال مسئولان نظام است

عکس خبري -يارانه نقدي ?? درصد منابع هدفمندي را بلعيد / ريشه آسيب‌ها از عدم شفافيت دارايي و اموال مسئولان نظام است

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تأكید بر این مطلب كه وزرای دولت اصل ۱۴۲ قانون اساسی زیر پا گذاشته‎اند، گفت: این دولت را باید بی‌نظم‌ترین دولت‎‌ها برشمرد چرا كه در بحث برنامه‎‌ها راهكار‌ها، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بی‌نظمی‎هایی را شاهد هستیم.

شهاب نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما، گفت: طبق اصل ۱۴۲ قانون اساسی مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور و وزرا می‌بایست اموال دارایی خود را جهت بررسی قبل از قبول تصدی در اختیار قوه قضاییه قرار دهند اما متاسفانه مسئولان دولتی این اصل قانون اساسی را زیر پا گذاشته‌اند.
وی در ادامه با اشاره به عدم شفاف سازی وزارء دولت در بحث اعلام دارایی‌های خود، افزود: بیشتر آسیب‌هایی که در بحث حقوق‎های نجومی و مسائل اقتصادی امروز در کشور مشاهده می‌‎کنیم ریشه و پایه این آسیب‌ها از عدم شفافیت دارایی و اموال مسئولان نظام و مدیران است.
عضو کمیسیون اقتصادی، گفت: با به میان آمدن بحث‌ حقوق‎های نجومی در افکار مردم چنین تداعی شده است که تمامی مدیران کشور حقوق نجومی دریافت می‌‎کنند این در حالی است که مدیران و وزراء دولت اجازه نمی‌دهند تا در مورد دارایی‎‌ها و اموالشان شفاف سازی صورت گیرد.
این نمانیده مجلس در ادامه به جلسه خود با مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه و پاوه اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه به مدیر دادگستری اعلام کردم که برای رفع سوءتفاهم پیش آمده در افکار عمومی در خصوص دریافت حقوق‎های نجومی بهتر است در ورودی شهر‌ها و استان در یک بنر بزرگ میزان دریافت حقوق‎های مدیران به اطلاع مردم رسانده شود اما تاکنون هیچ یک از مدیران حاضر به اجرای این پیشنهاد نشده‎اند.
وی در ادامه به نشست نمایندگان با نوبخت اشاره و بیان کرد: در نشست نمایندگان در مورد تدوین بودجه به نوبخت سخنگوی دولت اعلام کردم که با مردم در مورد مسائل اقتصادی و حقوق‎های نجومی صادقانه صحبت کنید زیرا که این مردم زحمات بسیاری برای این نظام و انقلاب کشیده‌اند و حتی برای تثبیت انقلابشان خون جوانان خود را نثار کرده‎اند و حق مردم است که با آن‌ها صادقانه صحبت شود.
نادری بیان کرد: برخی از مدیران، حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند و چند تن از این افراد کاخ و جکوزی و ساختمان‎های آنچنانی نیز دارند اما نمی‌‎توانیم نام آن‌ها را ببریم زیرا که بردن نام آن‌ها به آبروی نظام خدشه وارد می‌کند.
وی با تأکید بر این مطلب که وزرای دولت اصل ۱۴۲ قانون اساسی زیر پا گذاشته‎اند، گفت: این دولت را باید بی‌نظم‌ترین دولت‎‌ها برشمرد چرا که در بحث برنامه‎‌ها راهکار‌ها، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بی‌نظمی‎هایی را شاهد هستیم.
نماینده مردم پاوه در خانه ملت بیان کرد: عدم معرفی اموال و دارایی وزراء به قوه قضاییه باعث بی‌اعتمادی مردم به مسئولان نظام شده است.
وی در خاتمه افزود: من در قبل از درخواست دولت از انصراف دریافت یارانه، یارانه نمی‌گرفتم اما در این زمان یارانه حق خود دانستم چراکه مشاهده می‌کردم یارانه‌ای که برای محرومان است در اختیار محروم‌ترین فرد در روستای فقیر کشور یارنه‌اش قطع شده است این در حالی است که ۸۸ هزار میلیارد از هدفمندی یارانه به حساب دولت وایرز می‌‎شود اما تنها ۳۵ هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت می‌‎شود اما ما بقی آنچه می‌‎شود سوال نمایندگان از دولت است؟.

۱۳۹۵/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...