نسخه چاپی

گفتگو اختصاصی نما با مستند ساز زندگی شهید آوینی :

مسئولین ما را با جوایزمان تنها نگذارند/انحصار ورثه روایت مستقل و روشن از شهید آوینی

عکس خبري - مسئولين ما را با جوايزمان تنها نگذارند/انحصار ورثه روايت مستقل و روشن از شهيد آويني

شعبانی مستند ساز برگزیده جشنواره فیلم حقیقت گفت:زندگی شهید آوینی فراز و فرودهای زیادی داشته است به نوعی شهید آوینی دائما در حال تغییر بوده است كه با انقلاب اسلامی این اتفاق صورت می گیرد

محمدعلی شعبانی مستندساز جوان و خوش فکری است که چند سالی هست درباره سوژه های مختلف که برخی از آن ها بکر است فیلم ساخته و نظر مخاطبان و کارشناسان را به خود جلب کرده است. این مستند ساز که پیش تر با ساخت فیلم مستند «ملی بدون کارت» در جشنواره شهید آوینی جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. وی این بار به سراغ تفکرات و اندیشه های شهید آوینی رفته است و با تصویربرداری مستندی با عنوان «انحصار ورثه» که به موضوع زندگی سید شهیدان اهل قلم می پردازد ،جایزه ویژه جشنواره بین المللی فیلم حقیقت رادر بخش آوینی از آن خود کرد ،حالا فرصتی به دست آمد تا با این مستند ساز گفتگویی انجام دهیم .
به گزارش نما ، محمدعلی شعبانی، کارگردان مستند انحصار ورثه که روایتی است از زندگی شهید آوینی از جوانی تا زمان شهادت در گفتگو با خبرنگار نما درباره روند ساخت این مستند گفت: من تلاش کردم یک روایت کاملا مستقل و روشنی از شهید آوینی در این فیلم ارایه کنم که تصورات مخاطب را نسبت به آنچه که هر گروه و دسته ای از ایشان روایت می کند کاملا به هم می ریزد.
فیلم تحقیقات بنده از شهیدآوینی است که در باره او سالهای سال تحقیق کردم و آرشیو خوبی از ایشان جمع‌آوری کردم ، در فیلم مجموعه ای از عکس ها و دست نوشته ها و اسنادی رونمایی شد، که هیچ گاه دیده نشده است.
وی افزود: تا به حال این اتفاق نیافتاده بود که فیلمی در مورد این شهید بزرگوار در بخش شیهد آوینی جشنواره حقیقت ساخته شود، از این جهت خوشحالم که فیلم من مزین به نام سید شهیدان اهل قلم است .
انحصار ورثه قرائتی جذاب برای من داشت .در این فیلم ابتدا دوران کودکی شهید آوینی روایت میشود تا به دوران پیش از انقلاب اسلامی می رسد ،زندگی شهید آوینی فراز و فرودهای زیادی داشته است به نوعی شهید آوینی دائما در حال تغییر بوده است که با انقلاب اسلامی این اتفاق صورت می گیرد و بعد این آدمی که تغییرکرده به جامعه می آید.
سخت ترین کار دنیا برای من ساخت فیلم برای آوینی بود. به عقیده من آوینی یک پدیده است و ساخت فیلم درباره پدیده‌ای که هرکسی احساس تعلقی به ایشان دارد سختی کار را دو چندان می کند. جاهایی از منش و زندگی این شخصیت بزرگنمایی و بخش هایی مغفول مانده است در این میان بخشی از شخصیت ایشان دست نیافتنی شده است که در این فیم سعی شد واقعیتی درست از زندگی این شهید بزرگوار ارائه شود.
این مستند ساز تصریح کرد: از سال 85 دست نوشته‌ها و مواردی که مربوط به شهید آوینی را جمع آوری کردم اما آن زمان تنها از روی علاقه این کار را انجام دادم .اما از سال 91 به صورت جدی به سراغ تحقیقات درباره شخصیت این شهید رفتم،وخوشحالم که این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم حقیقت با استقبال خوبی از سوی مردم و داوران جشنواره فیلم حقیقت صورت گرفت .

۱۳۹۵/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...