نسخه چاپی

لاريجاني:

اظهارات مسئولان در جهت حل مشكلات اقتصادی باشد نه مشوش ساختن جامعه

عکس خبري - اظهارات مسئولان در جهت حل مشکلات اقتصادي باشد نه مشوش ساختن جامعه

رییس مجلس خواستار تمركز فعالیت‌ مسئولین كشور بر حل مشكلات معیشتی مردم و پرهیز از حاشیه پردازی‌های سیاسی شد.

به گزارش نمابه نقل از خبرآنلاين ، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس سالروز رحلت مبارزه نستوه و مجاهد عالیقدر آیت الله طالقانی و شهادت عالم ربانی، دومین شهید محراب آیت الله مدنی را تسلیت گفت.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اقدام دولت کانادا در تعطیلی سفارت خود در ایران، گفت: رفتار سبک سیاسی دولت کانادا که با ناشی‌گری در این مقطع انجام گرفت، نشان از دستپاچگی آنها دارد که که در مقابل اجماع اکثر کشورها در تهران، با اقدامی منفعلانه به دنبال تغییر فضای سیاسی هستند. متعاقب آن موضع گیری برخی کشورهای اروپایی و خط و نشان کشیدن های غیرمتعارف بیش از آنکه اقتدار بین المللی آنها را نشان دهد، انفعال آنها را نشان می دهد.
وی افزود: همانگونه که بارها عنوان شد پاسخ این رفتارهای خصمانه را باید در ساماندهی اقتصادی کشور و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی» جستجو نمود. همه این سناریو پردازی‌های کشورهای زورگو و سر و صداهای زیاد برای ایجاد فشار اقتصادی بر ملت ایران است و عمل سیاسی داهیانه در این مقطع و تمرکز بر خدمتگزاری بر مردم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور در قالب جلوگیری از گرانی و تورم و ایجاد اشتغال و فضای کسب و کار برای جوانان است.
لاریجانی فراهم سازی این فضا را نیازمند رونق بخش تولید عنوان کرد و ادامه داد: این امر با رونق بخش تولید، حمایت از تولیدگران و صنعت گران کشور و پرهیز از حاشیه پردازی های سیاسی انجام خواهد گرفت.
اهم صحبت‌های رییس مجلس را در ادامه بخوانید؛
- در جلسات آقایان وزرا با مجلس معلوم شد در تسهیلات بانکی مربوط به تولید در بخش کشاورزی و صنعتی دقت لازم انجام نشده و مشکلات این بخش ها معلول عدم توجه به تولید در سال های گذشته بوده است. و برخی از ضوابط مصوب قانونی نظیر بند 29 قانون بودجه که می تواند بهبود شرایط بنگاه های اقتصادی مدد رساند درست عملیاتی نشده است .کشاورزان و دامدران هنوز مشکلات زیادی دارند که باید هم در سال جاری و آینده روال روشنی را در این زمینه ترسیم نمود.
- در این شرایط اظهارات و سخنان مسئولان باید در تمرکز بر حل مسائل اقتصادی کشور باشد نه مشوش نمودن فضای سیاسی که نتیجه آن غبارآلود نمودن فضای سیاسی کشور خواهد بود. طرح وارونه مسائلی که در قانون اساسی تدبیر آن شده است، کاری جز گردبادهای سیاسی نمی کند.
- امروز عمل مجاهدانه و انقلابی حل معضلات گرانی و بیکاری است، نه طرح مسائل غیرواقعی سیاسی که نه به درد دنیای مردم می خورد نه آخرت آنها. مسئولان باید در هر حوزه ای به وظایف خود به درستی عمل کنند؛ اگر اشتباهی صورت گرفته صادقانه آن را با مردم در میان بگذارند و آن را رفع کنند نه اینکه به جای حل آنها مشکلات را به گردن دیگران بیندازند.
- از کمیسیون کشاورزی و صنایع درخواست می کنم مشکلات کشاورزان و صنعتگران را با جدیت بررسی کرده و گزارش خود را به مجلس ارائه دهند.
- انجام موفقیت‌آمیز جنبش عدم تعهد در تهران نشانگر اقتدار و مسنولیت‌شناسی جمهوری اسلامی در ایجاد ثبات، امنیت و همگرایی در سطح بین المللی و منطقه‎‌ای داشت. حضور بیش از 100 کشور در سطوح عالی مسئولین سیاسی خود، یک پاسخ «نه» بزرگ به رفتارهای ماجراجویانه چند کشور زورگو نسبت به ایران اسلامی بود.
- برخی کشورها دائما نسبت به برنامه هسته‌ای ایران اظهار نگرانی می کنند، چند سال است که مکررا از زبان این کشور شنیده ایم که جامعه بین الملل نسبت به فناوری صلح آمیز ایران نگرانی دارد. آیا این 120 کشور که در اجلاس تهران شرکت نمودند و بیانیه تهران که حاوی موضع قاطع حمایت از فناوری هسته ای ایران بود را تایید کردند جزء جامعه بین الملل محسوب نمی شوند؟ پس از چه اجماعی سخن می گویید؟ بعد از اجلاس تهران به جای اینکه قدری به خود آیند، گزارش مدیر کل آژانس که همزمان با این اجلاس منتشر شده بود را برجسته نمودند و باز هم همان حرف های تکراری را زدند. این امر به خوبی نظر رهبری در سخنرانی این اجلاس را تایید می کند که این ساختار معیوب نظام بین الملل که حتی نهادهای حرفه ای خود را به خاطر دخالت قدرت های بزرگ دچار آسیب نموده است، کارایی حل و فصل مسائل جهانی را ندارد.
-امیدواریم در آینده این جنبش به همگرایی بهتری نائل آید تا بتواند جایگاه متناسب را در نظام بین الملل پیدا کند و توانمندی لازم را برای تحقق رفتار عادلانه بین المللی حاصل نماید.

- از سخنان رهبر معظم انقلاب در این اجلاس که موجب افتخار و شرف ایرانیان شد سپاسگزاریم و از دولت که در برگزاری منظم اجلاس تلاش نمودند تشکر می نماییم.

۱۳۹۱/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...