نسخه چاپی

گیلان، با بیشترین فشار جاده‌ای در كشور

استاندار گیلان گفت: با توجه به جمعیت زیاد مسافرین و تراكم جاده‌ها بیشترین فشار جاده‌ای كشور از آن گیلان است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، «محمدعلی نجفی» امروز(چهارشنبه اول دی‌ماه) در جلسه اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان گفت: در گیلان در بحث اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی کار فراوان انجام شده است.

وی افزود: اقتصاد، آب و محیط زیست، هرسه مورد در جهت ایجاد اشتغال پایدار قرار دارند و حتماً باید جلسات هفتگی در این خصوص در استان برگزار شود.

استاندار گیلان ادامه داد: گیلان از استان‌های اول در حمایت از توسعه اشتغال پایدار در کشور است.

نجفی با بیان این‌که برای رفع موانع تولید، گیلان کارنامه درخشانی دارد، ادامه داد: از فرصت‌ها خوب بهره گرفته شده است و جایگاه صنعت استان در کشور ارتقا یافته است.

وی از ضعف گزارش‌ها برای انعکاس عملکردها ابراز نارضایتی کرد و گفت: رصد می‌کنیم تا منابع بانک‌های استان در اشتغال پایدار هم قرار بگیرد.

استاندار گیلان با اشاره به این‌که توفیقات خوبی در کاهش نرخ بیکاری در گیلان کسب شده است، تصریح کرد: نرخ بیکاری در سال 94 در گیلان برای نخستین بار به نرخ کشور برابر شد و امسال برای اولین بار در 6 ماهه نخست تک رقمی شده است.

نجفی افزود: نگاه کشوری به توسعه اشتغال می‌تواند فرصت‌های جدید ایجاد کند.

وی راه‌ها را از زیرساخت‌های مهم توسعه در استان دانست و گفت: بیشترین فشار جاده‌ای کشور در گیلان وجود دارد و علیرغم وجود مسافرین امکانات لازم به استان داده نمی‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به این‌که در زیرساخت و اختصاص اعتبارات زیرساختی کشور گیلان به نگاه ویژه نیاز دارد، تصریح کرد: برخی‌ها در برخوردها انصاف را در نظر نمی‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه دولت اشتغال است و همه کمک کنند این فضا فراهم شود.

نجفی ایجاد اشتغال برای جوانان، زنان و فارغ‌التحصیلان را از اولویت‌های کارگروه اشتغال گیلان دانست و گفت: هر روز بر شمار این افراد افزوده می‌شود و باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی یادآور شد: حرکت‌های دانش بنیان ما را در جهت تحقق اهداف بیشتری از اقتصاد مقاومتی قرار می‌دهد و لازم است همراهی‌های بین‌بخشی بیشتری انجام شود.

۱۳۹۵/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...