نسخه چاپی

كارت پایان خدمت ایرانی ربوده شده در سوریه دستاویز الجزیره

عکس خبري -کارت پايان خدمت ايراني ربوده شده در سوريه دستاويز الجزيره

شبكه خبری الجزیره قطر در ادامه شایعه‌سازی خود در سوریه علیه ایران با پخش تصاویری از كارت پایان خدمت یكی از ایرانیان ربوده شده، مدعی شد كه وی از نظامیان ایران است.

به گزارش فارس، 10 روز پس از خبرسازی یک سایت خبری ضدسوری وابسته به معارضان خارج‌نشین سوریه، مبنی بر اینکه مهندسان ایرانی ربود شده در سوریه نظامی هستند، این بار پس از ربوده شدن ۱۱ زائر ایرانی در این کشور، شبکه خبری الجزیره با پخش تصاویری مدعی شد که این افراد نظامیان ایرانی هستند.

روز گذشته افراد مسلح با سد کردن راه یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در راه شهر حلب به دمشق، ۱۱ نفر از آنان را به گروگان گرفتند و به محل نامعلومی منتقل کردند.

در خبرسازی پیشین، گذرنامه ایرانی‌ها در یک عکس به نمایش در آمده بود که بر اساس آن ادعا شد ایرانی‌ها نظامی و عضو سپاه پاسداران ایرن هستند اما این بار در تصاویری که الجزیره منتشر کرد، کارت پایان خدمت یکی از ایرانیان نشان داده شد.

الجزیره بر اساس این کارت به نقل از گروهکی که نام گردان‌های فاروق را بر خود نهاده است، مدعی شد که این امر نشان می‌دهد این افراد نظامی هستند.

این شبکه خبری که اخیرا هم به دلیل انتشار اخبار کذب درباره سوریه مورد اعتراض شدید محمد مصطفی الدابی رئیس ناظران اتحادیه عرب قرار گرفت، توضیح نداد که اگر یک نیروی ایرانی یا نیروی هر کشوری دیگر، قصد داشته باشد در کشوری به صورت ناشناس فعالیت کند، چرا کارت هویتی خود را همراه خود حمل می‌کند.

بر خلاف طرح چنین ادعاهای سخیفی که در ماه‌های اخیر بارها تکرار شده است، شبکه الجزیره تاکنون هیچ خبری از بازداشت عناصر امنیتی و اطلاعاتی دو کشور قطر و ترکیه در سوریه منتشر نکرده است.

هفته‌نامه ایدنلیک ترکیه در شماره این هفته خود فاش کرد که 49 نیروی اطلاعاتی ترکیه در سوریه طی ماه‌های ناارامی سوریه تاکنون بازداشت شده‌اند. این در حالی است که هیچ یک از رسانه‌های مدعی مانند العربیه و الجزیره این اخبار را که از طرف دولت سوریه و ترکیه تکذیب نشده است، منتشر نکرده‌اند.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه ایران شب گذشته ربوده شدن ۱۱ زائر ایرانی را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری آنان شد.

پیش از این نیز برخی منابع سوری از بازداشت نیروهای اطلاعاتی قطر در خاک سوریه خبر داده بودند. خبری که نه سوریه نه قطر هیچ یک آن را تکذیب نکردند اما منابع خبری تاکید کردند که سوریه در صدد است از این موضوع به عنوان برگی برنده در مقابل قطر استفاده کند.

۱۳۹۰/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...