نسخه چاپی

افزایش 10 درصدی قیمت نفت در ماه دسامبر

در روز چهارشنبه با افزایش انتظارات برای كاهش تولید نفت خام آمریكا، قیمت نفت افزایش یافت و با به دست آوردن افزایش 10 درصدی در ماه دسامبر، بهترین عملكرد در ماه‌ های پایانی 6 سال گذشته را رقم زد.

به گزارش نما ، تابناک به نقل از رویترز نوشت: امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل با 32 سنت افزایش 55.67 دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 30 سنت افزایش، بشکه ای 53.60 دلار صورت گرفت.

به لطف موج بی سابقه ای از خرید سرمایه گذاران، پیش از کاهش پیشبینی شدۀ تولید نفت توسط برخی از صادر کنندگان برتر جهان در سال آینده، قیمت نفت برنت امسال بیشترین مقدار افزایش را در ماه دسامبر سال‌های 2010 تاکنون داشته.

استفان برناک، تحلیلگر کارگزاری نفت پی وی ام طی یادداشتی گفت: " آن طور که به نظر می رسد قیمت نفت در پایان سال افزایش خواهد یافت. کاهش مبادلات نفتی پیش از آغاز سال آینده میلادی و بالا بودن شاخص دلار آن هم به میزانی که در 14 سال گذشته بی سابقه بوده، نمی تواند جلوی روند افزایشی قیمت نفت را بگیرد."

پیشبینی کاهش تولید نفت آمریکا موجب شده است تا در معاملات آسیا قیمت نفت افزایش یابد، اما تحلیلگران بر این عقیده اند که این اثر ممکن است کوتاه مدت باشد.

بلومبرگ به نقل از منابع مطلع اعلام کرده که رئيس جمهور آمریکا، باراک اوباما برای جلوگیری از فروش مجوز جدید حفاری نفت ساحلی قطب شمال و بخش هایی از اقیانوس اطلس آماده است. ممنوعیت فروش مجوز جدید حفاری ساحلی می تواند تولید نفت آمریکا را محدود کند.

۱۳۹۵/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...