نسخه چاپی

رئیس سیا درباره لغو برجام به ترامپ هشدار داد

رئیس سازمان سیا ضمن هشدار دوباره به ترامپ درباره عواقب پاره كردن «برجام» گفت كه توافق هسته ای توانایی ایران در جمع آوری مواد لازم برای ساخت كلاهك‌ های اتمی كاهش داده است.

به گزارش نما ، «جان برنان» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گفتگو با نشریه آمریکائی «سیرکا» به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب این کشور درباره عواقب پاره کردن توافق هسته ای ۱۴ جولای ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۹۵) موسوم به «برجام» هشدار داد و گفت که این امر موجب رقابت تسلیحاتی در منطقه خاورمیانه می‌ شود.

رئیس سازمان سیا در این باره گفت: این توافق توانایی ایران در جمع آوری مواد لازم برای ساخت کلاهک‌ های اتمی را کاهش داده است.

«جان برنان» مدعی شد: آنچه ما در این توافق نیاز نداریم عقب‌ نشینی از آن است؛ چرا که در آن صورت ایران گام‌ های لازم را به سوی برنامه اتمی برداشته و کشورهای منطقه نیز تصور می کنند که نیاز به چنین اقدامی دارند. این امر به رقابت تسلیحاتی منتهی خواهد شد.

وی در ادامه تأکید کرد: این توافق هرچند کامل نیست، اما از دید من توافقی خوب است زیرا ایران را متوقف کرد. اگرچه این توافق کامل نیست؛ اما لازم بود به انجام برسد.

«جان برنان» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در ادامه بدون اشاره به کمک های پیدا و پنهان محور غربی- عبری- عربی به ایجاد و گسترش داعش در خاورمیانه به تکرار مواضع خصمانه پیشین هم قطارانش درباره سوریه پرداخت و در اظهاراتی مضحک مدعی شد: تا «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه باشد، مردم این کشور جنگ را متوقف نمی کنند. امیدوارم (گروه موسوم به) ارتش آزاد بتوانند درنهایت برتری یافته و نه تنها دولت اسد را سرنگون کند، بلکه جایگزین او شوند.

۱۳۹۵/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...