نسخه چاپی

كاروان دلوار در مكان یازدهم پارالمپیك 2012

افتخارآفرینان كاروان ملی پارالمپیك ایران با كسب 10 مدال طلا، هفت نقره و شش برنز و مجموع 23 مدال در رده یازدهم جدول توزیع مدال ها قرار گرفتند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، تیم ایران در روز شنبه (دهمین روز پارالمپیک 2012) با کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره در جایگاه یازدهم جدول توزیع مدال ها قرار گرفت.


ایران در این روز یک مدال نقره در والیبال نشسته و یک مدال طلا در رشته پرتاب نیزه کسب کرد.


ˈمحمد خالوندیˈ شنبه شب در پرتاب نیزه برای تیم ایران مدال طلا به ارمغان آورد و والیبال نشسته ایران نیز در مسابقه پایانی با قبول شکست در برابر بوسنی به مدال نقره بسنده کرد.


ایران در این دوره از رقابت ها با نام ˈکاروان دلوارˈ شرکت کرده است.


مسابقات پارالمپیک 2012 امروز (یکشنبه) به پایان می رسد و تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران به عنوان آخرین نماینده کشورمان برای رسیدن به مدال برنز به مصاف برزیل می رود.


کاروان ورزشی پارالمپیک چین در رده نخست جدول توزیع مدال ها قرار دارد.


در روز دهم و ماقبل آخر بازی های پارالمپیک لندن 174 مدال طلا، نقره و برنز در میان ورزشکاران برتر کشورهای مختلف توزیع شد.


در مجموع 75 کشور تا پایان روز دهم، موفق به کسب حداقل یک مدال از مسابقات چهاردهمین دوره بازی های پارالمپیک شدند.


بیش از چهار هزار و 200 ورزشکار از 164 کشور جهان در بازی های پارالمپیک 2012 لندن که امروز یکشنبه پایان می یابد، رقابت می کنند.


چین، روسیه، انگلیس، اوکراین، استرالیا، آمریکا، برزیل، آلمان، لهستان و هلند به ترتیب مقام نخست تا دهم کسب مدال ها را به خود اختصاص داده اند و پس از این 10 کشور ایران در رده یازدهم قرار گرفته است.


همچنین کره جنوبی، ایتالیا، تونس، کوبا، فرانسه، آفریقای جنوبی، جمهوری ایرلند، اسپانیا، کانادا و نیوزیلند 10 کشوری هستند که بعد از ایران رده های دوازدهم تا بیست و یکم توزیع مدال ها را به خود اختصاص داده اند.

۱۳۹۱/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...