نسخه چاپی

عضو كمیسیون تلفیق مجلس در گفتگو با نما :

فیش های حقوقی مدیران باید در دسترس عموم مردم باشد

عکس خبري -فيش هاي حقوقي مديران بايد در دسترس عموم مردم باشد

محمدعلی پورمختار گفت:انتظار ما از دولت این است كه در دسترسی عموم مردم به فیش های حقوقی مدیران همكاری كند، هر چند دولتی ها در كمیسیون تلفیق نظرات متفاوتی در این خصوص داشتند.

به گزارش نما ، در حالی در روزهای گذشته ،محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس انتشار اخباری مبنی بر حذف ماده‌ «الزام دولت به افشای عمومی حقوق و مزایای مدیران» از گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه ششم توسعه را تکذیب کرده که حدود یک هفته قبل، تصویر این مصوبه رسانه‌ای شده بود و تا قبل از آغاز بررسی گزارش نهایی این کمیسیون درباره لایحه برنامه ششم توسعه در صحن علنی مجلس، برخی از اعضای این کمیسیون در مصاحبه با رسانه‌ها ضمن تایید خبر تصویب موضوع افشای عمومی حقوق و مزایای مدیران در این کمیسیون، بر ضرورت تصویب این موضوع در صحن علنی مجلس هم تاکید کرده بودند.
ماجرا از این قرار است که کمیسیون تلفیق مجلس در جلسه 21 آذر ماه، بند الحاقی به لایحه برنامه ششم توسعه درباره این موضوع را به تصویب رساند. در تبصره 5 این بند، دولت مکلف به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا به مدیران دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 4 قانون محاسبات عمومی و کلیه اشخاص حقوقی و وابسته تابعه آنها و ایجاد امکان دسترسی به این سامانه برای نهادهای نظارتی و عموم مردم، شده بود.
با این وجود، با انتشار گزارش کمیسیون تلفیق مجلس مشخص شد که عبارت «و عموم مردم» از تبصره 5 ماده 38 این گزارش حذف شده است که به معنای حذف مصوبه این کمیسیون درباره الزام دولت به افشای عمومی حقوق و مزایای مدیران بود. اقدام عجیب، سوال برانگیز و البته غیرقانونی کمیسیون تلفیق مجلس در حذف این مصوبه از گزارش نهایی این کمیسیون رسانه‌ای شد و بازتاب‌های فراوانی در فضای رسانه‌ای کشور داشت.
محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودراهنگ و عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفتگو با خبرنگار نما، با تاکید بر حذف عبارت مهم «عموم مردم» در مصوبه نهایی کمیسیون تلفیق مجلس درباره الزام دولت به افشای عمومی حقوق و مزایای مدیران گفت: این مصوبه را در کمیسیون تلفیق طراحی کردیم تا جلوی پرداخت‌های غیرقانونی و نامشروع گرفته شود.
وی ادامه داد : در این خصوص کمیسیون مصوبه داشت اما با پیگیری که انجام دادیم مشخص شد در چاپ این عبارت حذف شده بود ، حالا به این شکل است که هر پرداختی به هر مقام و مدیری بایستی در قالب یک فیش باشد و بعد در اختیار دستگاه های نظارتی قرار بگیرد.
یک پیشنهادی ما در کمیسیون تلفیق داشتیم که این فیش ها در اختیار مردم هم قرار بگیرد یعنی در سامانه های که وجود مردم هم بدانند برای مثال آقای پورمختار چقدر حقوق دریافت می کند این پیشنهاد در کمیسیون تصویب شد اما در زمان چاپ گزارش نهایی کمیسیون تلفیق خبری از دسترسی مردم به فیش های مدیران نبود و این عبارت حذف شده بود.
با پیگیری که از رئیس کمیسیون تلفیق آقای حاجی بابائی داشتیم ایشان هم تاکید کردند مصوبات کمیسیون مانند این مورد باید در گزارش نهایی منعکس شود و قول اصلاح مسئله را دادند انشالله زمانی که به ماده 33 که به این موضوع پرداخته برسیم امیدوارم در گزارش مکتوب کمیسیون این موضوع منعکس شده باشد و فکر می کنم نمایندگان هم به آن رای دهند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد : انتظار ما از دولت محترم هم همین است که در انعکاس فیش های حقوقی مدیران دستگاههای مختلف در این سامانه و قرار گرفتن این اطلاعات در دسترس مردم همکاری های لازم را انجام دهد ، هر چند دولتی ها در کمیسیون تلفیق نظرات متفاوتی در این خصوص داشتند،امیدوارم با تایید مجلس این موضوع بزودی در کشور نهایی شود.

۱۳۹۵/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...