نسخه چاپی

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در گفتگو با نما :

جشنواره عمار محفلی برای تربیت نیروهای انقلابی/ تجلیل ویژه‌ از زنان انقلابی در هفتمین دوره انجام می شود

عکس خبري - جشنواره عمار محفلي براي تربيت نيروهاي انقلابي/ تجليل ويژه‌ از زنان انقلابي در هفتمين دوره انجام مي شود

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار گفت : جشنواره عمار محلی است برای تربیت نیروهای انقلابی كه انقلاب اسلامی را به جهان معرفی و از درون نقد كنند.

به گزارش نما ، نادر طالب‌زاده دبیر هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در گفتگو با خبرنگارنما، گفت :امروز قدرت‌های بزرگ که به روش های مختلفی در مقابل جبهه انقلاب اسلامی ایستادند در بسیار جاها نتیجه عکس گرفتند،که یکی از آنها داعش بود که این موضوع برایشان نتیجه عکس داشت.
یا ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا چندی قبل عنوان کرد که حضور اخوان‌المسلمین در آمریکا غیرقانونی شود. حالا در این شرایط ما نیاز به یک رسانه خوب داریم. این جشنواره محلی است برای تربیت نیروهای انقلابی که انقلاب اسلامی را در جهان معرفی کنند.
وحید جلیلی مسئول شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمارهم در مصاحبه با خبرنگارنما گفت:متاسفانه بخاطر کم کاریهای مسئولان فرهنگی فیلمهای انقلاب اسلامی در زمان اکران مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.
جشنواره عمار جشنواره‌ای برای سازمان دادن به این موضوع کار خود را آغاز کرده است و خوشبختانه با شبکه اکران مردمی گامهای بسیاری در این عرصه برداشته است، امیدوارم این مضوع باعث شود که ما به شرایط ایده آلی در عرصه سازمان تماشاکننده برسیم.
جلیلی در خصوص هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار تصریح کرد : امسال در هفتمین جشنواره فیلم عمار از ابوالقاسم طالبی و خانواده شهید خزائی خبرنگار صداوسیما که درسوریه به فیض شهادت نائل شد تجلیل خواهد شد ، همچنین تجلیل ویژه‌ای هم از مجموعه زنان انقلابی صورت خواهید گرفت، زنانی که در طول نهضت حضرت امام خمینی (ره) نقش آفرین بودند، زنانی به مانند خانم مرضیه دباغ.
امروز چالش سینمای ایران سازمان تولید نیست بلکه سازمان تماشا کننده است، تعارف را کنار بگذاریم جریانهای رسانه‌ای توانسته ‌اند با حمایت‌های بی‌شائبه‌ای که از آن‌ها می‌شود سازمان خود را ایجاد کرده‌اند.
امروز ما شاهدیم که فیلمهایی که از نظر محتوایی چیزی ندارند با حمایت شبکه‌های ماهوار‌ای به فروش میلیاردی دست می‌یابند. به جرات می‌توانم بگویم که سال گذشته یکی از بهترین سالهای سینمای انقلاب اسلامی بود، از فیلم یتیم خانه ایران گرفته‌ تا فیلمهایی مانند سیانور و ایستاده در غبار و ابوزینب؛ این فیلم ها هر کدام فیلمهایی هستند که ما در گذشته هر 10-15 سال یکبار می‌توانستیم در سینما انقلاب اسلامی ببنیم.
این یعنی ما در تولید به نقطه خوبی رسیده‌ایم اما هنوز به پیشرفتی در سازمان تماشاکننده نداشته‌ایم.
وی افزود:فراخوان هفتمین جشنواره فیلم عمار از شهریور سال جاری آغاز شد و تا دوهفته گذشته ادامه داشت. ما در جشنواره امسال با رشد حدود 500 اثری رو به رو بودیم و آثار این دوره از جشنواره فیلم عمار 2960 است. همچنین امسال 10 اثر درباره مدافعان حرم داریم در حالی که در سال گذشته تعداد این آثار کمتر بود.
گفتنی است زمان برگزاری مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره فیلم عمار 8 دی ماه در سینما فلسطین خواهد بود، اکران‌ها نیز به مدت 8روز درهمان سینما صورت می‌گیرد و مراسم اختتامیه هم روز 17 دی ماه برگزار خواهد شد.بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمارهم به مانند سال گذشته در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

۱۳۹۵/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...