نسخه چاپی

فعالیت نخستین استاد ایرانی در دانشگاه سانتیاگو اسپانیا در رشته طب سوزنی

عکس خبري -فعاليت نخستين استاد ايراني در دانشگاه سانتياگو اسپانيا در رشته طب سوزني

«امیرهومن كاظمی» پزشك و متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی به عنوان نخستین استاد ایرانی مهمان دانشگاه 'سانتیاگو د كومپوستلا' اسپانیا برای تدریس به دانشجویان پزشكی در این رشته علمی انتخاب شد.

به گزارش نما دکترکاظمی که همزمان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز می باشد روزچهارشنبه به خبرنگار ایرنا در مادرید گفت که چند ماه پیش دعوت این دانشگاه اسپانیایی را برای تدریس در دوره تخصصی و فوق لیسانس طب سوزنی دانشکده پزشکی این دانشگاه دریافت کرده و قرار است سالی ٢ بار برای تدریس دروس پزشکی مختلف مرتبط با درمان بیماریها از طریق طب سوزنی در این دانشگاه حضور داشته باشد.
در این رابطه ، اولین حضور وی با تدریس طب سوزنی در بیماریهای عضلانی اسکلتی، مغز و اعصاب ، بیماریهای زنان ونازایی و انجام درمان همزمان بیماران برای نشان دادن تکنیکهای عملی طب سوزنی از چند روز پیش شروع شده و درحال جریان است.
به گفته کاظمی ، دانشجویان این دوره، پزشکانی از کشورهای مختلف از جمله اسپانیا، فرانسه، پرتغال ، ایتالیا، ونزوئلا، آرژانتین، برزیل و کشورهای دیگر هستند که پس از دو سال دوره تئوری و عملی مدرک دوره طب سوزنی را دریافت خواهند کرد.
این متخصص طب سوزنی ابراز امیدواری کرد این حضور بتواند به معرفی بهتر ایران و توانمندیهای علمی بویژه پزشکی کشور ونیز انجام فعالیتهای علمی و تحقیقاتی مشترک دوکشور کمک نماید.
دکتر «فرناندو سالگادو» رییس بخش طب سوزنی این دانشگاه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: 'این دوره تخصصی از حدود 20 سال پیش در این دانشگاه راه اندازی شده و تاکنون اساتیدی از اسپانیا، چین، آلمان، ایتالیا و آمریکا به عنوان استاد در آن حضور داشته اند که خوشحال هستیم برای اولین بار استاد جوانی از ایران نیز به جمع ما اضافه شده است'.
ایشان همچنین اشاره کرد: دعوت از یک ایرانی برای تدریس طب سوزنی در ابتدا برای دانشجویان ما کمی عجیب بود که البته با رضایتمندی دانشجویان روبه رو شد به همین دلیل شاهد حضور این پزشک ایرانی در گروه مدرسین خود خواهیم بود.
دانشگاه سانتیاگو د کومپوستلا اسپانیا با بیش از 500 سال قدمت از کهن ترین دانشگاههای دنیا محسوب می شود.

۱۳۹۵/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...