نسخه چاپی

ابوالقاسم جراره در گفتگو با نما:

نظارت را نباید قربانی مصلحت اندیشی كرد/ حقوق های نجومی باعث بدبینی مردم می شود

عکس خبري -نظارت را نبايد قرباني مصلحت انديشي کرد/ حقوق هاي نجومي باعث بدبيني مردم مي شود

درست است كه برخی مسائل محرمانه است اما عملكرد مدیران اجرائی چیز محرمانه ایی نیست، كه بخواهیم آن را از مردم پنهان كنیم.

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تصویب یک ‌ بند الحاقی به لایحه برنامه ششم، دولت را مکلف به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا برای مدیران کرد که امکان دسترسی به این سامانه برای نهادهای نظارتی و عموم مردم،وجود داشته باشد. اما پس از تصویب کلیّات لایحه برنامه ششم توسعه در روز یکشنبه گذشته مشخص شد که کلمه «عموم مردم» از بند الحاقی کمیسیون حذف شده است! واین یه معنای نامحرم تلقی کردن مردم است.
در همین رابطه نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به صلاح و مصلحت کشور نیست که ما به هر دلیلی بخواهیم نظارت و حضور مردم را در هر عرصه ایی کمرنگ کنیم و بحث حقوق های نجومی که به اعتماد مردم به مسئولان خدشه دار کرده، در اولویت است.
ابوالقاسم جراره در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما با بیان اینکه ضرورت دارد مردم نگاه ناظرانه ایی به تمامی امور کشور داشته باشند، ادامه داد: این به معنای آن نیست که حضور نهادهای نظارتی کمرنگ شود، بلکه بدین معناست که مردم در جریان امور قرار بگیرند.
نماینده مردم بندر عباس در مجلس نهم، مردم را حامیان اصلی انقلاب خواند که با حضور خود ضامن حفظ اقتدار و استقلال کشور شده اند، افزود: متاسفانه باید گفت به دلیل عدم شفافیت در امور اقتصادی زمینه وقوع تخلفات گوناگون همچون پرداخت های نجومی و یا اختلاس رخ می دهد که در نتیجه آن اعتماد مردم به مسئولان کاهش می یابد.
وی ایجاد نا امیدی و یاس را از علل عدم وجود شفافیت نامید و گفت: این روزها این احساس در بین مردم بوجود آمده که شاید اکثر مسئولان دچار فساد اقتصادی شده اند، در حالی که مدیران پاکدست زیادی داریم اما به دلیل عدم شفافیت، مردم اعتماد خود را از دست داده اند.
جراره به عدم محاکمه نجومی بگیران اشاره کرد و افزود: با هیاهوی بسیار بحث حقوق و وام های نجومی، مطرح شد، اما به غیر از چند نفر، نه اسمی به میان آمد، نه کسی محاکمه شد و نه کسی برکنار شد، آن گاه مردم اعتماد به سایر گفتار و رفتار مسئولان نخواهند داشت.
وی تلاش برای کسب اعتماد مردم را یک ضرورت مهم توصیف کرد و عنوان داشت: هرگاه مسئولان مردم را خودی تصور کردند و مسائل را به طور شفاف با آن ها در میان گذاشته اند، مردم به صحنه آمده اند و از مسئولان حمایت کرده اند، اما مادامی که مسئولان بین مردم و مسائل کشور مانع ایجاد می کنند، این خود باعث کاهش اعتماد مردم، ایجاد نگرانی، نا امیدی و یاس در بین آنها خواهد شد.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی وجود مسائل محرمانه در هر کشوری را امری بدیهی خواند و گفت: درست است که برخی مسائل محرمانه است اما عملکرد مدیران اجرائی چیز محرمانه ایی نیست، که بخواهیم آن را از مردم پنهان کنیم.
جراره در پایان این گفت و گو از مردم به عنوان ناظر و داور بی طرف یاد کرد و اظهار داشت: مردم خود داوران خوبی هستند که اگر ما در عملکردمان شفافیت داشته باشیم می توانیم اعتماد آن ها را جلب کنیم.

۱۳۹۵/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...