نسخه چاپی

اسد: آزادی حلب شكست همه حامیان تروریسم است

رئیس جمهور سوریه آزادسازی حلب از دست تروریستها را پیروزی سوریه، ایران و روسیه، و در مقابل شكست همه كشورهای حامی تروریسم دانست.

به گزارش نما به نقل از العالم، «حسین جابری انصاری» معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه به دیدار «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه رفت.

بشار اسد در این دیدار تأکید کرد: آزادسازی حلب از دست تروریسم، فقط پیروزی سوریه نیست بلکه پیروزی همه طرفهایی است که اکنون در جنگ علیه تروریسم سهیم هستند؛ به ویژه ایران و روسیه.

وی افزود: آزادسازی حلب، همچنین شکست همه کشورهای دشمن ملت سوریه است که از تروریسم به عنوان ابزاری برای تحقق منافع خود استفاده کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که دو طرف در این دیدار آخرین تحولات منطقه را بررسی کردند.

اجابری انصاری نیز در این دیدار، بشار اسد را در جریان جزئیات تلاشهای دیپلماتیکی قرار دارد که برای کمک به پایان جنگ تروریستی تحمیلی به ملت سوریه صورت گرفته است؛ مخصوصا تلاشهای مربوط به نشست سه جانبه‌ای که اخیرا میان ایران، روسیه و ترکیه در مسکو انجام شد.

انصاری تصریح کرد، روابط راهبردی میان ایران و سوریه طی چند دهه در تقویت دو کشور و کشورهای منطقه برای مقابله با نقشه‌های خارجی سهیم بوده است.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین تأکید کرد که تهران قصد دارد به توسعه روابط خود با سوریه ادامه دهد و در راستای تقویت ملت سوریه و ایستادگی در برابر تروریسم به این کشور کمک کند.

در این دیدار دو طرف بر اهمیت پیروزی اخیر حلب به عنوان یک گام اساسی برای نابودی تروریسم در همه اراضی سوریه و فراهم کردن شرایط مناسب برای یافتن راه حل بحران تأکید کردند.

۱۳۹۵/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...