نسخه چاپی

دیدار ولایتی با سفیر سوریه در تهران

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریكایی‌ها و حامیان افراط گرایی در منطقه از پیروزی در سوریه مأیوس شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روز پنجشنبه ۲ دی ماه با عدنان حسن محمود سفیر سوریه در تهران که بعد از پیروزی های حلب و به منظور بررسی آخرین تحولات و گزارش موضوعات متنوع به انجام می رسید دیدار کرد.

در این دیدار ولایتی ضمن تبریک پیروزی های به دست آمده برای دولت و ملت سوریه گفت : ملت و دوولت ایران از این پیروزی ها که حاصل حدود ۶ سال مقاومت و ایستادگی است در کنار ملت و دولت سوریه خوشحال هستند و تحولات اخیر نشان داد که می توان بدون آمریکا و غرب به دستاوردهای بزرگی ر مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه دست یافت .

مشاور مقام معظم رهبری تاکید کرد : حتما سوریه به رهبری رئیس جمهور آن امروز قدرتمند تر از قبل از این دشمنی ها و تفرقه افکنی ها هستند و دیگر کشورهای حامی تروریسم و افراط گرایی و برخی از حامیان منطقه ای و همچنین رژیم صهیونیستی نمی توانند تهدیدی برای این مردم و دولت مقاوم محسوب گردند.

ولایتی تصریح کرد: باید تلاش کرد که این پیروزی ها مستمر و محفوظ بماند چرا که دشمنان تلاش بیشتری برای شکست مقاومت خواهند داشت و این مهم بی تردید با هوشیاری و همکاری می تواند خنثی و از بین روند

سفیر سوریه در تهران هم با ارائه گزارشی از آخرین تحولات ضمن تشکر از این دیدار گفت : حامل پیام تشکر و سلام رئیس جمهور سوریه از طریق شما برای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، دولت و ملت ایران هستم و امیدوارم شاهد پیروزی های بیشتر و فراوان تر باشیم و بعد از پیروزی های حلب شادی و خرسندی مردم و ملت بزرگ ایران را به خوبی می توانستیم مشاهده کنیم و قابل تقدیر است .

ولایتی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران هم به پرسش های آنان پاسخ گفت . وی با اشاره به کنفرانس مسکو با حضور وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه، اظهار داشت: ایران و روسیه به عنوان حامیان دولت و ملت سوریه و ترکیه به عنوان همسایه‌ای که در گذشته مشکلاتی را برای سوریه ایجاد کرده بود، اکنون کم کم در کنار ایران و روسیه قرار گرفته و این به مصلحت هر سه کشور یا به بیان بهتر هر چهار کشور ایران، سوریه، روسیه و ترکیه است.

وی افزود: مردم و دولت سوریه نشان دادند در برابر دخالت بیگانگان ایستادگی کرده و مقاوم هستند و می‌توانند از عهده جنگ فراگیر شش ساله بین‌المللی که از حدود ۸۰ کشور مزدور و تروریست با حمایت آمریکا، اروپا، صهیونیست‌ها و برخی دیگر از کشورهای منطقه بوده است بر آیند.

ولایتی با مثال زدنی توصیف کردن پیروزی در حلب تصریح کرد: اگر خدای ناکرده دولت و ملت سوریه در حلب شکست می‌خوردند، ممکن بود تروریست‌ها و حامیانشان دمشق را در مرز خطر قرار دهند و به عکس این موضوع هم صادق است یعنی اکنون که آنها در حلب شکست خورده‌اند، آزادی بقیه نقاط سوریه آسان‌تر است. پیروزی در حلب در حقیقت قله و نقطه اوج پیروزی‌های دولت و ملت سوریه بود.

وی در ادامه با اشاره به تدبیر سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در کنفرانس اخیر مسکو اظهار داشت: تدبیر جمعی و درک مشترک ایران، روسیه و ترکیه در مسئله سوریه و کنار هم جمع شدن در مسکو، آثار بسیار خوبی در منطقه و انعکاس مثبتی در دنیا دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آمریکایی‌ها از پیروزی در سوریه مأیوس شده‌اند گفت: این مسئله موجب خوشحالی مردم سوریه و همه کشورهای منطقه است. امید داریم که پیروزی‌های دیگری در سوریه به دنبال آزادسازی حلب پیش بیاید و شاهد پایان جنگ و راه حل مسالمت‌آمیز با حفظ تمامیت ارضی سوریه و استمرار حکومت قانونی بشاراسد باشیم.

ولایتی در ادامه درباره قطعنامه سازمان ملل پیرامون جرائم جنگی در سوریه که به پیشنهاد قطر به تصویب رسید گفت: اتفاقا قطر مجرم شماره یک است و عربستان هم مجرم دیگری است که آن هم در ردیف اول قرار دارد. این‌ها در سوریه چه می‌خواهند و چه می‌کنند؟ نه مرز مشترک و نه قراردادی با دولت سوریه دارند و نه اینکه از طرف دولت و ملت سوریه، دعوت نامه‌ای برای آنها ارسال شده است.

وی افزود: کاری که قطر و عربستان کردند، اجیر کردن یک مشت مزدور و دادن اسلحه و پول به آنها در سوریه است تا مردم این کشور را بکشند؛ حالا این‌ها به دنبال چه می‌گردند؟

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: چنانچه تحقیق صحیحی در سوریه انجام شود، مشخص می‌شود که مجرم اول، عربستانی‌ها و قطری‌ها هستند و چنانچه این تحقیق نادرست انجام شود، مردم منطقه و مردم سوریه اعتنایی به آن نخواهند کرد

۱۳۹۵/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...