نسخه چاپی

برخی سعی بر مخدوش كردن هویت ملت دارند

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به اینكه شرط عقل و انصاف است كه مفاخر كشور را در گنجینه دل خود جا داده و از آن‌ها پاسداری كنیم، اظهار كرد: برخی از افراد از هر ابزاری برای خط خطی كردن شناسنامه‌های این مرز و بوم استفاده می‌كنند و سعی بر مخدوش كردن هویت و ملیت این ملت دارند.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، حجت الاسلام مجید انصاری در مراسم اجرای رسمی طرح بزرگ مفاخر و مشاهیر اسلامی و ایرانی (با رویکرد فرهنگی و پژوهشی) و اولین دوره اعطای جایزه باستانی پاریزی گفت: پاسداشت شخصیت‌های مفاخر حال و گذشته که جزء بهترین سندهای تاریخ کشور هستند، امری واجب و ضروری است زیرا این افراد شناسنامه‌های کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه شرط عقل و انصاف می‌باشد که مفاخر کشور را در گنجینه دل خود جا داده و از آن‌ها پاسداری کنیم، اظهار کرد: برخی از افراد از هر ابزاری برای خط خطی کردن شناسنامه‌های این مرز و بوم استفاده می‌کنند و سعی بر مخدوش کردن هویت و ملیت این ملت را دارند.

معاون حقوقی رییس جمهور از اقدام دانشگاه آزاد مبنی بر تعیین موضوع پایان نامه‌های این دانشگاه در این حوزه سخن به میان آورد و تصریح کرد: اقدام دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر سوق دادن موضوع پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت شناسایی مفاخر ایران جای تقدیر دارد و این خبر را در جلسه هییت دولت مطرح و پیشنهاد می‌دهم که دانشگاه‌های دولتی نیز در این مسیر گام بردارند.

وی به مفاخر استان کرمان اشاره و عنوان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از مفاخر کرمانی می‌باشد، ایشان در اوایل انقلاب و در شرایط سخت جنگ که بخشی از بار حل مشکلات روزمره دست ایشان بود، ایشان با همه این مشکلات پیشنهاد تاسیس دانشگاه آزاد را دادند.

انصاری ادامه داد: امروز به دنبال رونمایی منشور حقوق شهروندی در کرمان، با ابتکار استاندار کرمان اولین همایش استانی با این موضوع در استان کرمان برگزار شد، پیشنهاد می‌کنم که موضوع حقوق شهروندی به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به بحران آب در کشور اظهار کرد: سازمان ملل هشدار داده برخی از کشور‌ها، از جمله ایران نمی‌توانند در آینده به دلیل خشکسالی و بحران آب بخشی از جمعیت خود را حفظ کنند و ما در لبه این بحران هستیم و تقاضا دارم از دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کمک کنید تا بتوانیم کشور را از این بحران جدی نجات دهیم.

۱۳۹۵/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...