نسخه چاپی

آخرین وضعیت جوی و كیفیت هوای كشور

سازمان هواشناسی كشور پیش‌بینی كرد كه اكثر نقاط كشور در آخرین روز هفته جوی نسبتاً آرام داشته باشند و شاخص كیفیت هوا در كلانشهرهای صنعتی به شرایط ناسالم برای گروههای حساس برسد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد که امروز پنجشنبه در برخی مناطق استانهای بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس بارش پراکنده باران به‌وقوع بپیوندد.

نفوذ جریانات گرم از عرضهای جنوبی، افزایش نسبی دما در آخر هفته، ایجاد جوی آرام برای اکثر نقاط کشور، افزایش آلاینده‌های جوی در کلانشهرهای کشور و ناسالم شدن کیفیت هوا برای گروههای حساس از دیگر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بود.

این سازمان از ورود سامانه بارشی به کشور از سمت غرب خبر داد و اعلام کرد: این سامانه بارشی استانهای واقع در غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال غرب و از اواخر وقت دامنه‌های جنوبی البرزمرکزی را در برمی‌گیرد و موجب بروز باران، برف و وزش باد خواهد شد.

بنابر پیش‌بینی انجام شده شدت بارشها در روزهای شنبه و یکشنبه به ترتیب در استانهای کرمانشاه، جنوب کردستان، شمال ایلام، لرستان، چهارمحال بختیاری، شمال خوزستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: روز یکشنبه جریانات ورود یافته از سمت غرب شمالی خواهد شد و با وجود این رخداد شاهد بارشهای باران و وجود ناپایداریها در سواحل غربی دریای خزر، استانهای اردبیل، گیلان و غرب مازندران خواهیم بود.

تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت

اما دستگاه‌های سنجش شاخص‌های آلاینده‌های اداره کل محیط زیست استان تهران و شرکت کنترل و کیفیت شهرداری تهران امروز پنجشنبه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان دادند و این وضعیت به‌مراتب نسبت به روزهای قبل نامناسب‌تر بود.

عدد 126 برای شاخص‌های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در سطح استان تهران حکایت از پایین آمدن کیفیت هوا برای گروه‌های حساس، کودکان، بیماران قلبی و ریوی و سالمندان دارد و این افراد باید از تردد در سطح شهر برای ساعتهای آینده و فردا جمعه خودداری کنند.

افزایش میزان آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا برای گروه‌های حساس در حالی است که عدد شاخص‌های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در منطقه 4 تهران 159 را نشان می‌دهد که بیانگر ناسالم شدن کیفیت هوا برای تمامی افراد است.

این شرایط ایجاد شده پس از بارندگی‌های اخیر به‌وقوع پیوسته و هر زمان باد و بارش کاهش یافته شرایط آلودگی گریبان تهرانی‌ها و ساکنان کلان‌شهرها را می‌گیرد.

۱۳۹۵/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...