نسخه چاپی

افزایش چشمگیر خرید تضمینی گندم از كشاورزان

معاون وزیر جهاد كشاورزی از افزایش چشمگیر خرید تضمینی گندم از كشاورزان در سال زراعی 94 – 95 خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علی قنبری در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل اداره غله و بازرگانی منطقه 9 افزایش چشمگیر خرید تضمینی گندم از کشاورزانکشور مستقر در کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: در سال 1392 خرید گندم از کشاورزان 4 و 8 دهم میلیون تن بود که این میزان در سال زراعی 94 – 95 به 11 و نیم میلیون تن افزایش یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از گندم به عنوان مهمترین خرید تضمینی نام برد و گفت: امسال با تاخیری 2 ماهه توانستیم 14 هزار و 800 میلیارد تومان پول خرید گندم را به طور کامل به کشاورزان پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از وضعیت مطلوب تولید برنج در کشور خبر داد و افزود: امسال 2 و 2 دهم میلیون تن برنج در کشور تولید شده که میزان مصرف آن 3 و 2 دهم میلیون تن است.

قنبری سپس با اشاره به تولید یک میلیون تن شکر و بالا رفتن قیمت آن طی ماه های گذشته افزود: ظرف 2 ماه توانستیم با واردات 320 هزار تن شکر به کشور، قیمت این کالا را در بازار ایران تنظیم کنیم.

علی قنبری میزان تولید روغن در کشور را هم 7 درصد اعلام کرد و گفت: برای خودکفایی در تولید روغن نیازمند برنامه ریزی دقیق تر هستیم.

وی سپس با اعلام خودکفایی امسال کشور در تولید گندم گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی، در هفته گذشته برای اولین بار، و پس از سال 1383 ، مجوز صادرات 3 میلیون تن آرد و گندم را دریافت کرده ایم که در این زمینه ایران به جرگه صادر کنندگان این محصول ارزشمند پیوسته است.

قنبری در پایان از خرید دانه های روغنی، و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان هم خبر داد.

گفتنی است؛ حمید بساطی جای خود را به مظفر رحیمی به عنوان مدیرکل اداره غله و بازرگانی منطقه 9 کشور مستقر در کرمانشاه داد.

۱۳۹۵/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...