نسخه چاپی

آخرین وضعیت اشتغال در كشور

معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: ۵۰ درصد اشتغال كشور در بخش خدمات است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، عیسی منصوری در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل با بیان این‌که به لحاظ ساختاری وضعیت نظام اجرایی کشور به گونه‌ای است که با وجود نیاز ما و واقعیت‌های منطقه‌ای و میدانی تمرکزگرا هستیم، گفت: مساله اشتغال با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در هر استان امکان پذیر است.

وی با بیان این‌که از سال ۱۳۴۵ به بعد روند رشد جمعیت و اشتغال روند واگرایی است، افزود: این عامل نیازمند یک تحول جدی در کشور است.

منصوری با بیان این‌که در بازه سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱ اشتغال منفی داشته‌ایم، افزود: در سال ۱۳۹۴ اشتغال ایجاد شده ۸۸۲ هزار نفر و خالص اشتغال ایجاد شده ۶۶۷ هزار نفر بوده است.

منصوری با بیان این‌که در سال گذشته، ۸۵۰ هزار بیمه شده جدید داشتیم، تصریح کرد: سهم اشتغال غیر رسمی نیز ۳۰ درصد است که در همین راستا بخش قابل توجهی از اشتغال کشور به بخش غیررسمی سوق یافته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که اشتغال کشور ظرف سال‌های اخیر بخش عمده‌اش به سمت خدمات سوق یافته است، گفت: ۵۰ درصد اشتغال کشور در بخش خدمات است و اشتغال در بخش صنعت کاهش و در بخش کشاورزی افزایش یافته است.

منصوری با بیان این‌که جهت‌گیری اقتصاد کشور باید در مناطق مختلف به صورت مجزا در نظر گرفته شده و تسهیلات به آن بخش‌ها اختصاص یابد، افزود: سهم ایران از بازار جهانی در حوزه IT در حال حاضر ۳۹ هزار میلیارد تومان است که باید به ۱۴۰ هزار میلیارد برسد.

وی با بیان این‌که ظرفیت کشور در طرح تکاپو را شناسایی و در گام اول به بازار منطقه‌ای و در گام دوم به بازار جهانی متصل کردیم، تصریح کرد: در بخش‌های مختلف زنبورداری، پوشاک، گردشگری، کشاورزی و IT نیز می‌توان در استان اردبیل فعالیت چشمگیری کرد.

۱۳۹۵/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...