نسخه چاپی

حرف های عكاسی كه لحظات ترورسفیر روسیه را ثبت كرد

عکس خبري -حرف هاي عکاسي که لحظات ترورسفير روسيه را ثبت کرد

هنگام وقوع حملۀ تروریستی به ندرت یك خبرنگار در محل حادثه پیدا می شود تا به صورت زنده حركات و گفته های تروریست را با دوربین خود به تصویر بكشد.

به گزارش نما به نقل از العالم، ولی هنگام ترور اَندری کارلوو سفیر روسیه در ترکیه به دست یک پلیس تُرک در آنکارا در روز دوشنبه هفته گذشته ، برهان اوزبیلیشی خبرنگار آسوشیتدپرس در محل حادثه و نزدیک به جانی و مقتول حضور داشت.

هنگامی که جانی به سوی سفیر روسیه در نمایشگاه عکسی در آنکارا تیراندازی می کرد و سلاحش را بلند کرده و تکان می داد ، برهان این لحظات را به تصویر کشید.

برهان در وبلاگ خود نوشت : من ترسیده بودم و هنگامی که جانی نگاهش به من افتاد ، خطر را احساس کردم.

برهان افزود: من مقتول را جلوی چشمم می دیدم که در حال جان دادن بود. کارلوو برای سخنرانی کردن در نمایشگاه عکس آنکارا پشت تریبون رفت در حالی که نمی دانست قاتل پشت سرش ایستاده است. زمانی که سفیر شروع به سخنرانی کرد، افسر پلیس 22 ساله به نام مولود مِرت آلتینتاش پشت سر وی ایستاده بود و این افسر جوان همان قاتلش بود.

برهان هنگام بازگشت به خانه اش از دفتر آشویتدپرس سری به نمایشگاه عکس زده بود تا شاید گزارشی به درد بخور تهیه کند که بهترین گزارش را تهیه کرد.

عکاس آسوشیتد پرس در وبلاگ خود افزود: با خودم گفتم شاید در نمایشگاه بتوانم تصویری دیگری از روابط ترکیه و روسیه تهیه کنم ولی نمی دانستم که شاهد قتل سفیر روسیه خواهم بود.

برهان تصاویری نیز از بازدیدکنندگان نمایشگاه عکس آنکارا تهیه کرده است.

او می نویسد: مردم فریاد می کشیدند، پشت ستون ها و زیر میزها پنهان می شدند و برخی هم روی زمین دراز کشیدند . من هم ترسان و پریشان بودم و توانستم پشت یک دیوار جای کوچکی برای خودم پیدا کنم و شروع کردم به گرفتن تصویر از صحنه جنایت. مردم فرار می کردند ولی من احساس کردم که باید به وظیفه خودم عمل کنم.

۱۳۹۵/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...