نسخه چاپی

كشته‌شدن 88 غیرنظامی در حملات هوایی تركیه به سوریه

بر اساس یك گزارش ظرف 24 ساعت گذشته حملات هوایی تركیه به سوریه منجر به كشته‌شدن دست‎كم 88 غیرنظامی شده است.

به گزارش نما ، رجا به نقل از پرس تی وی نوشت: این گروه دیده‎بان که در لندن مستقر است جمعه اعلام کرد حملات هوایی جت‌های ترکیه به شمال سوریه از اوایل روز پنجشنبه تا کنون موجب کشته‌شدن این غیرنظامیان شده است و دست‌کم 24 کودک در میان قربانیان بوده‎اند.

در این گزارش آمده است که 72 غیرنظامی روز پنجشنبه و 16 تن دیگر روز جمعه در شهر باب کشته شده‎اند.

شهر باب در شمال استان حلب در 30 کیلومتری مرز ترکیه قرار دارد و در اشغال گروه تروریستی داعش است.

بر اساس گزارش رسانه‎‌های خبری حملات هوایی جنگنده‎های ترکیه طی ماه‌‎های گذشته تلفات بسیاری در سوریه در برداشته است.

این حملات یک روز پس‌ازآن صورت گرفت که 14 سرباز ترکیه به دست شبه‌نظامیان در باب کشته شدند. این بزرگ‌ترین تلفات ترکیه در سوریه از زمان آغاز حملاتش در این کشور در 4 ماه پیش بوده است.

ترکیه علاوه بر اجرای حملات هوایی در شمال سوریه به حمایت از گروه‌های معارض دولت سوریه به بهانۀ مبارزه با گروه تروریستی داعش می‌پردازد.

ارتش ترکیه صبح چهارشنبه اعلام کرده بود که شبه‌نظامیانِ تحت حمایت این کشور در شمال سوریه کنترل کامل بزرگ‌‎راه شهر باب به حلب را به دست گرفته‎اند.

بر اساس اعلام ارتش ترکیه، معارضینِ تحت حمایت آنکارا با حملات شدید زمینی و تحت حمایت آتش هوایی جنگنده‌های ترکیه این بزرگ‌راه را از حضور داعش پاک‌سازی کردند.

ارتش ترکیه همچنین در بیانیۀ روز چهارشنبۀ خود آورده بود که جنگنده‎‏های ترکیه در حملات هوایی اخیر خود 48 موضع متعلق به داعش را هدف قرار داده و 15 تروریست را کشته‌اند.

آنکارا 24 اوت 2016 (3 شهریور 1395) در تلاش برای آنچه نابودی عناصر داعش و پیکارجویان کردتبار می‌نامد، با اجرای عملیاتی موسوم به «سپر فرات» تانک‌ها و نظامیان خود را در شمال سوریه مستقر و از شبه‌نظامیانِ معارض دولت سوریه در مناطق تحت تسلط گروه داعش حمایت کرد.

آنکارا در حالی همچنان بر ادامۀ عملیات نظامی در خاک سوریه تأکید می‌کند که دمشق مداخلۀ نظامی ترکیه را در سوریه محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانسته است.

وزارت امور خارجۀ سوریه در واکنش به ادامۀ عملیات ترکیه در خاک این کشور تأکید کرده است، هدف ترکیه مبارزه با گروه تروریستی داعش نیست، بلکه آنکارا می‌خواهد گروه‎های تروریستی دیگر را جایگزین داعش در این کشور کند.

۱۳۹۵/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...