نسخه چاپی

دشمن از گسترش اسلام هراس پیدا كرده است

امام جمعه موقت رشت با بیان این‌كه دشمن از گسترش اسلام هراس پیدا كرده است، گفت: امروز حوزه علمیه قم عظیم‌ترین و درخشان‌ترین منبع برای نشر اسلام و زمینه سازی ظهور در سراسر دنیاست.

به گزارش ما به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین «یوسف صدیق‌ عربانی» در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با بیان این‌که تقوا عامل رستگاری انسان است، اظهار کرد: انسان با تقوا از زشتی ها دور می شود و شیطان قدرت نفوذ در او را ندارد، اما در نبود تقوا می‌تواند بر عمل انسان‌ها چیره شود و اختیار آن‌ها را به ‌دست بگیرد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به برگزاری نماز جمعه در 700 نقطه از کشور، حضور مستمر مسئولان نظام اسلامی در نماز جمعه را خواستار شد و افزود: نماز دارای برکات نهفته است و روح و جان انسان را شست‌وشو می دهد و از این‌رو نماز جمعه دارای فضایل بیشتری است که یکی از آن‌ها نزدیک شدن قلوب مومنان می باشد.

وی با اشاره به این‌که مسلمانان باید نسبت به حقوق الهی نسبت به یکدیگر اطلاع پیدا کنند، گفت: حقوق دولت نسبت به مردم، حقوق مردم نسبت به دولت، حقوق پدر و مادر نسبت به فرزندان، حقوق فرزندان نسبت به پدر و مادر و... در اسلام بیان شده است، چون همه اعمال و رفتار انسان باید مورد تائید خدا قرار بگیرد.

این کارشناس دینی با بیان این‌که انسان توانایی ادای حقوق الهی و شکرگزاری نعمت های خداوند را ندارد، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) با وجود معصوم بودن همواره استغفار می‌کردند تا حتی یک لحظه از یاد خدا غافل نباشند.

صدیق عربانی فرمان پذیری از حجت خدا را یکی از حقوق اسلامی نسبت به پیامبر(ص) و ائمه(ع) دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) قرآن و عترت خود را میان مردم گذاشت، چون اگر انسان حجت خدا را نشناسد و تکالیف خود را در برابر ولی امر انجام ندهد، موجب گمراهی می‌شود. در زمان حال نیز باید از نائب امام زمان(عج) فرمان پذیری داشته باشیم.

امام جمعه موقت رشت با بیان این‌که تقوا راه درست را نشان می دهد، یادآور شد: دشمن از گسترش اسلام هراس پیدا کرده و امروز حوزه علمیه قم عظیم ترین و درخشان‌ترین منبع برای نشر اسلام و زمینه سازی ظهور در سراسر دنیاست.

وی با گرامیداشت 5 دی، سالروز حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه‌های کشور به فرمان امام(ره)، گفت: یگان حفاظت هواپیمایی شهدا و جانبازان زیادی را برای امنیت مردم و مسافران تقدیم جامعه کرده است.

صدیق عربانی یوم الله 8 دی را روز تاریخ سازی برای مردم گیلان دانست و گفت: هشتم دی سال 88 مدال افتخار مردم گیلان است، چون یک روز زودتر از 9 دی، بصیرت و ولایت‌مداری خود را ثابت کردند و از این‌رو تا زمانی که فتنه‌گران از مردم عذرخواهی نکنند جایگاهی بین ملت ندارند.

امام جمعه موقت رشت با بیان این‌که فتنه گران خسارت‌ها و لطمه‌های زیادی را به ایران اسلامی و اعتقادات مردم وارد کردند، یادآور شد: امروز اگر از کلام هر مسئول و مقامی بویی از فتنه و حمایت از فتنه‌گران به مشام برسد با همه توان در مقابل او می‌ایستیم.

وی با اشاره به آزادسازی حلب به دست مدافعام حرم، خاطرنشان کرد: داعشی طی مدت 6 سال حلب را تبدیل به یک ویرانه کرد، اما مدافعان حریم اهل بیت(ع) به خوبی دفاع کردند و حلب مانند خرمشهر با عنایت خدا آزاد شد.

عربانی با اشاره به رفتار عجیب سازمان ملل نسبت به حمایت از تروریست‌ها، یادآور شد: استکبار جهانی به‌ویژه آمریکای جهانخوار و صهیونیسم بداند مدافعان حرم و نیروهای مقاومت اجازه هیچ‌گونه دست درازی به اعتقاد مردم ایران را به هیچ ابرقدرتی نمی‌دهند.

۱۳۹۵/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...