نسخه چاپی

اذعان معارضان سوری به «شكستی بزرگ» در حلب

گروه‌های تكفیری تروریستی از شكست در حلب در برابر نیروهای دولتی سوریه به‌شدت خشمگین و ناراحت هستند و آزادسازی این شهر را «شكستی بزرگ» برای خود می‌دانند.

به گزارش نما ، رجانیوز به نقل از پرس تی وی، یاسر الیوسف، سرکردۀ گروه تروریستی نورالدین الزنکی، گفت: «ازنظر سیاسی، این شکستی بزرگ است.»

احمد قره علی، یکی از سرکردگان ارشد گروه تکفیری تروریستی موسوم به احرار الشام، نیز که از شکست در حلب و کنترل کامل نیروهای دولتی بر آن بسیار خشمگین بود، اظهاراتی تند علیه روسیه و ایران مطرح کرد.

ارتش سوریه شب گذشته اعلام کرد نیروهای دولتی پس از خروج آخرین گروه از غیرنظامیان و معارضان از مناطق شرقی حلب، کنترل کامل این شهر را که در 335 کیلومتری شمال دمشق واقع‌شده، در اختیار گرفته است.

فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آزادی حلب تحولی استراتژیک و نقطۀ عطفی در نبرد با تروریسم و ضربۀ محکمی به تروریست‌ها و حامیان آن‌هاست.»

در بخش دیگری از این پیام آمده است: «بازگشت امنیت و آرامش به حلب بر توانایی ارتش سوریه و هم‌پیمانان در تعیین سرنوشت نبرد با گروه‌های تروریستی حکایت دارد.»

فرماندهی ارتش سوریه همچنین افزود: «این توانایی ارتش، نویدبخش آغاز مرحله‌ای جدید برای بیرون راندن تروریست‌ها از تمامی خاک سوریه است.»

جشن و شادمانی سوری‌ها از آزادسازی حلب

صدها نفر از طرفداران دولت سوریه پنج‌شنبه‌شب با حضور در خیابان‌های حلب به جشن و شادمانی پرداختند.

رانندگان با بوق زدن و مردم با حمل پرچم سوریه، در این جشن و شادمانی حضور پیدا کردند.

یکی از ساکنان شهر حلب گفت: «ما این پیروزی را به دکتر، بشار اسد گرامی، تقدیم می‌کنیم. ما این پیروزی را به ارتش سوریه و همۀ مردم سوریه تقدیم می‌کنیم. خدا، سوریه و بشار.»

بشار اسد نیز روز گذشته با اشاره به پیروزی ارتش سوریه در حلب گفت: «دستاوردهای حلب یک گام اساسی در راه شکست تروریسم در تمامی خاک سوریه و حل‌وفصل بحران این کشور است.»

نیروهای ارتش سوریه از 27 تیر مناطق تحت تصرف معارضان را در شرق حلب به محاصره درآورده‌ و عملیات گسترده‌ای را از اول مهر امسال برای آزادسازی کامل این شهر آغاز کرده بودند.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ جنگ مرگبار است.

۱۳۹۵/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...