نسخه چاپی

محصولات لبنی خارجی در راه ایران !

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد نسبت به افزایش بی رویه در قیمت محصولات لبنی گفت: با توجه به مشكلات بوجود آمده در بخش محصولات لبنی و دامداری ها، دولت باید به تولید ملی بیشتر توجه كرده و منافع تولید كننده را تأمین كند درغیر این صورت در آینده شاهد ورود محصولات خارجی به كشور خواهیم بود.

رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: با توجه به مشکلات بوجود آمده در حوزه شیر و محصولات لبنی، تولیدکنندگان تمایلی به تولید نداشته و از طرفی نیز مصرف کنندگان هم به دلیل افزایش بی رویه قیمت ها رغبتی به خرید از خود نشان نمی دهند که ادامه روند موجود باعث افزایش واردات شده و پای محصولات لبنی خارجی را به بازار داخل باز می کند.

نماینده مردم خرم بید، آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس با ادامه روند موجود در بخش محصولات لبنی و کالاهای اساسی مخالف بوده و از تمامی ابزارها برای کنترل قیمت ها استفاده خواهد کرد.

وی اظهارداشت: تنها راه کاهش قیمت محصولات لبنی این است که دولت بسته‌های حمایتی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد و یا اینکه یارانه‌ لازم را در اختیار بخش تولید بگذارد.

این نماینده مجلس نهم تأکید کرد: اگر حمایت های لازم از دامداران انجام نشود، باید انتظار تعطیلی و کاهش ظرفیت بسیاری از دامداری ها و حتی کارخانه های لبنی را داشت.

زارع با تأکید بر این که تبعات منفی افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی به طور مستقیم قشر مصرف کننده را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: مصرف سرانه شیر و فرآورده‌های لبنی در کشور ما نصف سرانه مصرف در دنیاست و گرانی روز به روز این محصولات می تواند منجر به کاهش بیش از پیش مصرف آن در جامعه شود.

نماینده مردم خرم بید، آباده و بوانات در مجلس با بیان افزایش بی رویه محصولات لبنی به خصوص شیر پاستوریزه در روزهای اخیر و تصمیم‌گیری دیر هنگام در مورد آن،گفت: آزادسازی محصولات لبنی عامل مهمی برای متعادل شدن قیمت‌‌هاست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان یادآور شد: با توجه به وعده های دولت مبنی بر تأمین علوفه مورد نیاز دامداری ها، هنوز این وعده محقق نشده که به تبع آن نیز شیر خام به عنوان ماده اولیه کارخانجات لبنی با قیمت بالا به دست تولید کننده می رسد

۱۳۹۱/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...