نسخه چاپی

ظریف اشتباهات قرارداد الجزایر را تكرار كرد

اطمینان به حرف های جان كری با توجه به تجربه های گران سنگ ظریف در سیاست غیر قابل پذیرش است چراكه وی نباید به گفته های جان كری اعتماد می كرد.

به گزارش نما به نقل از مرآت، اظهارات آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در روزهای اخیر و بعد از نقض برجام توسط آمریکا واکنش های گسترده ای در فضای مجازی به همراه داشته است.

ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است که "من اعتراف می‌کنم اشتباه کردم و به حرف جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتماد کردم"، این اظهارات به چه قیمتی برای ملت ایران و نظام اسلامی تمام شد و چه هزینه های گزافی را بر ملت تحمیل کرد؟

حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص اظهارات اخیر ظریف درباره اینکه "من اعتراف می‌کنم اشتباه کردم، به حرف جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتماد کردم"، گفت: اشتباهات ظریف اشتباه یک فرد نیست چراکه این مسئله مربوط به سرنوشت ملی می شود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه این اشتباه قابل توجیه نیست و یک اشتباه ملی به حساب می آید، افزود: اطمینان به حرف های جان کری با توجه به تجربه های گران سنگ ظریف در سیاست غیر قابل پذیرش است چراکه وی نباید به گفته های جان کری اعتماد می کرد.

وی با اشاره به قرارداد الجزایر بین ایران و آمریکا بیان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی درخصوص جاسوسان آمریکایی مذاکراتی بین ایران و آمریکا در سفارت آمریکا صورت گرفت که منجر به امضای قرارداد الجزایر شد.

هانی زاده همچنین تصریح کرد: دولت موقت آن زمان با بستن این قرارداد به آمریکا اعتماد کرد و در همان زمان آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد و در حال حاضر همین اشتباهات منتهی با شدت بیشتری در حال تکراراست.

وی با تاکید براینکه آمریکا به هیچ یک از تعهدات بین المللی خود پایبند نیست، گفت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی چندین بار در خصوص مسئله بدعهدی و قابل اعتماد نبودن آمریکا و نقض برجام هشدار داده بودند اما وزیر اموز خارجه به آن توجهی نکردند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی همچنین تصریح کرد: حال باید از ظریف پاسخ این سوال ها را دهد که چرا به فرمایشات رهبری گوش ندادند و به حرفهای جان کری اعتماد کردند.

۱۳۹۵/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...