نسخه چاپی

دبیركل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با نما:

رونمائی از منشور حقوق شهروندی تنها كاركرد تبلیغاتی دارد/ دولت خود اولین ناقض حقوق شهروندی است

عکس خبري -رونمائي از منشور حقوق شهروندي تنها کارکرد تبليغاتي دارد/ دولت خود اولين ناقض حقوق شهروندي است

طرح این مسئله در افكار عمومی چیزی جز یك نمایش تبلیغاتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم نمی تواند باشد.

در حالی که ذهن جامعه همچنان معطوف سرانجام حقوق های نجومی است، ناگهان خبری دیگر از نوع حقوقی منعکس شد و آن هم رونمائی از منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور محترم در اوائل هفته گذشته بود. حقوق شهروندی مفهومی جذاب است که به طور خاص به برابری و عدالت در تقسیم امکانات بین همه اقشار جامعه و همچنین برخورداری همه از حقوق مدنی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی یکسان اشاره دارد. اینکه آیا برخورد با مفسدان و گیرندگان حقوق های نجومی هم ربطی به حقوق شهروندی شهروندان کشور دارد مسئله ایی اساسی که در حال حاضر قصد نداریم به آن پاسخ بدهیم بلکه قصد داریم بدانیم دولت محترم تدبیر و امید با رونمائی از این منشور در شرایط فعلی به دنبال چیست؟
در پاسخ به سئوال ما دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه رونمائی از حقوق شهروندی فرآیند درستی را برای اجرا طی نکرده است، اظهار داشت: در چنین شرایطی طرح این مسئله در افکار عمومی چیزی جز یک نمایش تبلیغاتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم نمی تواند باشد.
پرویز سروری که با پایگاه خبری تحلیلی نما سخن می گفت در توضیح این مطلب اظهار داشت: منشور حقوق شهروندی نه مصوبه مجلس را گذرانده است، نه در خصوص تدوین و اعلام آن با قوه قضائیه هماهنگی های لازم صورت گرفته و نه حتی مصوبه خود هیات دولت را دارد.
عضو شورای شهر تهران با تاکید مجدد که این طرح صرفا ً یک مسئله تبلیغاتی است، ادامه داد: من برای درک بهتر این مسئله یک مثال واضح و روشن بیان می کنم. در ماده یک این منشور بر حق حیات شهروندان ایرانی تاکید شده است. حال سئوال ما از دولت محترم این است که وقتی دولت سهم خود را در توسعه و افزایش کیفیت حمل و نقل عمومی نمی دهد و شهرهای بزرگ درگیر معضل بزرگی چون آلودگی هوا می شوند آیا این رعایت حقوق شهروندی است.
این فعال اصولگرا افزود: دولت سهم خود را در نوسازی بافت های فرسوده به عنوان یک خطر بالقوه که به طور مستقیم با زندگی میلیون ها انسان درشهرهای بزرگ و کوچک در ارتباط است نمی دهد، آیا این ربطی به حق حیات شهروندان ندارد؟ زمانی که با اهمال دولت به دلیل آلودگی هوا تعدادی از شهروندان از آنها سلب حق حیات می شود آیا این ناقض حقوق شهروندی نیست.
وی به کوتاهی دولت در انجام وظایف خود در اجرای حقوق شهروندی اشاره کرد و اظهار داشت:از این دست مثال زیاد است که دولت خود ماده اول منشوری که خود رونمائی کرده، نقض می کند، لذا بدین امر قائلم که این تنها یک گفتار درمانی درآستانه انتخابات است و کارکرد دیگری ندارد.


۱۳۹۵/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...