نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفتگو با نما:

پیگیری حقوق های نجومی هم جزئی از حقوق شهروندی است/ رونمائی از منشور حقوق شهروندی تنها كاركرد تبلیغاتی دارد

عکس خبري -پيگيري حقوق هاي نجومي هم جزئي از حقوق شهروندي است/ رونمائي از منشور حقوق شهروندي تنها كاركرد تبليغاتي دارد

پدیده شوم حقوق های نجومی را چه كسانی ایجاد كردند و گرفتند، همین دولتی ها و مسئولان دولت بودند، حال اگر درپی احقاق حقوق شهروندی هستید این مسئله خود باعث تضییع حقوق شهروندی مردم شده كه باید با آن برخورد كرد، لذا وقتی با مسئله به این مهمی برخورد نمی شود و بازهم دم از احیای حقوق شهروندی می زنیم این تنها یك امر تبلیغاتی است.

"اگر اين منشور، لايحه است بايد به مجلس برود و آنگاه در شوراي نگهبان بررسي شود و اگر مصوبه دولت است بايد طبق قانون به رييس مجلس بدهند تا بررسي شود كه مفاد آن برخلاف قانون اساسي نباشد... منشور شهروندي نه طرح بوده و نه لايحه، بلكه تبليغات انتخاباتي است و از نظر قانون خلاف بوده و قابل پيگيري است..."این ها بخشی از نظرات آیت الله محمد یزدی رئیس مجمع مدرسین حوزه علمیه قم و از فقهای شورای نگهبان است که درباره رونمائی رئیس جمهور از منشور حقوق شهروندی بیان گردیده است.
در تبیین سخنان آیت الله یزدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم اظهار داشت: مشابه چنین اقدامی در دولت اصلاحات هم صورت گرفت و حال دولت تدبیر و امید به همان مسیر می رود و به نظر من این یک مسئله صرفا ً انتخاباتی است.
اسماعیل کوثری که پایگاه خبری تحلیلی نما سخن می گفت، به برخی حقوق مصرحه مردم در قانون اساسی اشاره کرد و افزود: اگر مسئولان دولت و بویژه شخص آقای روحانی که به طور مکرر سنگ مردم را در سخنانشان به سینه می زنند، می خواهند قدمی در احیای حقوق شهروندی مردم ایران بردارند، بهتر است، برای رفع بیکاری جوانان ما چاره ایی بیاندیشند و جلوی تعطیلی کارخانه ها را بگیرند که اگر این کار را انجام بدهند، مردم، ایشان و اعضای دولت شان را بسیار دعا می کنند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه اگر فردی دارای کار و زندگی شد، به تبع آن جایگاه اجتماعی و شخصیتی پیدا می کند و سپس کلی از مسائلی که امروز گرفتار آن است، برطرف خواهد شد، گفت: زمانی که دولتمردان ما عاجز هستند که ایجاد شغل به عنوان یکی از مهمترین حقوق شهروندی افراد جامعه را انجام دهند، توقع چه از مردم دارند و اصولا ً این حقوق شهروندی چه کارائی می تواند برای مردم داشته باشد.
این فعال سیاسی ادامه داد: اینکه می گوییم یک سوم قانون اساسی درخصوص حقوق مردم و شهروندان ایران است، امر واضح و مبرهنی است که نیازی به معجزه دولتمردان در پیدا کردن آن نیست، لذا امری را که قانون اساسی مطرح و مشخص کرده، بازگوئی آن بدین طریق چه می تواند جزء تبلیغات باشد.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وقتی قانون اساسی بر رعایت حقوق شهروندی تاکید فراوان دارد این دولتها و قوای مقننه و قضائیه کشور هستند که باید زمینه را برای اجرای این حقوق فراهم کنند. اما اینکه این اصول را به صورت شعاری مطرح کنیم تنها کارکرد انتخاباتی برای مطرح کنندگان آن دارد و دردی از مردم کشور چاره نمی کند.
وی به هیاهوی بسیار دولتمردان و رسانه های طرفدار دولت در خصوص رونمائی حقوق شهروندی هم اشاره کرد و گفت: اینکه با بوق و کرنا اعلام کنیم که ما به دنبال این هستیم که حقوق مردم را بگیریم، یعنی اینکه تا الان حقوق مردم به آنها داده نشده و ما در پی احقاق آن هستیم.
کوثری پیگیری حقوق های نجومی را هم جزئی از حقوق شهورندی مردم خواند و افزود: پدیده شوم حقوق های نجومی را چه کسانی ایجاد کردند و گرفتند، همین دولتی ها و مسئولان دولت بودند، حال اگر درپی احقاق حقوق شهروندی هستید این مسئله خود باعث تضییع حقوق شهروندی مردم شده که باید با آن برخورد کرد، لذا وقتی با مسئله به این مهمی برخورد نمی شود و بازهم دم از احیای حقوق شهروندی می زنیم این تنها یک امر تبلیغاتی است.

۱۳۹۵/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...